"Akkkor írd meg mondjuk a CoD 5-t, ha ilyen mester vagy."
Nem kell ahhoz mesterszakácsnak lenni, hogy érezzük ha a leves el van sózva.
"ráadásul akkor még csak pár 100, vagy 1000 soros programok voltak mostmeg már nem is ilyen egyértelmû a helyzet."
Ez eleve nem igaz, mivel 1 utasítás (1 sor) 1-2-3 byte volt, vagyis 1000 soros programhoz elég lett volna 2-3K. Ettõl azért többet foglaltak a kódok már akkor is. Meg mondjuk nem is sok volt bennük a copy-paste, ASM-ben azt simán tudta a jó programozó, hogy a kód adott pontján az egyes regiszterek milyen értékeken állnak, hogy ne pazaroljon felesleges inicalizálásokat, mikor az adott regiszter úgyis jól van beállítva.
"és a pc nagy hátránya (és elõnye is) 1001 fajta grafikus chkártya létezik, és döntsd el melyiknek aknázod ki a benne rajlõ maximális lehetõségeket.Csak akkor meg nem biztos hogy a többi kártya is birni fogja"
Ez a programozók bûne is, hogy egy ekkora katyvaszra hajlandóak voltak fejleszteni, mint a PC. Azt kellett volna mondani, hogy strike, mert szar a platform, erre nem dolgozunk. És akkor ma mindenki Amiga 90000-re fejleszteni, és lenne nagy boldogság, megelégedettség, a DOS meg a PC meg rég elmerült volna a feledés homályába (ahol a helye volna), a windows meg nem lenne több egy soha meg nem született (rém)álomnál.
"ja és én úgy tudtam hogy kkoriban assembly nyelven irták a programokat nem?"
De. És? Az ugyanolyan programnyelv mint a többi.
Ami ma megy programozás terén az az erõforrások irdatlan mértékû pazarlása, ez tény. Ennek az az oka, hogy akkoriban a szoftvereket írták, fejlesztették, most meg gyártják. Tömegtermelés, legyen gyorsan kész, ha fos lesz nem baj majd berakunk még 4 magot a processzorba, meg +1 3D gyorsító chipet, aztán menni fog 12 FPS-el.