Abban az időben _NEM_ tudtak véresebb játékot készíteni. Így is elég brutális volt.
Doom 1-2, MK 1-2, szinte teljesen ugyanaz az "érzet", szinte egy időben jelentek meg és mindenki azokkal játszott.
Üdvözlöm, hogy nincs az a "lebilincselő" hangulat. Mi is bilincselt le akkoriban? Hogy teljesen új volt, nyomasztó zene, elkeseredett harc a végeláthatatlan hordák ellen.
Ha ma megjelenne hasonló, rögtön sírna mindenki, hogy logikátlan, mégis hogy kerül a pokolba ajtó, miért nyílik ki a fal ahol csak egy lyuk van és pár szörny, stb-stb.
Annak idején a Doom a durvulásról szólt, ahogy a rakétavetővel egy impet szétbontottál, az mi?
Számomra ugyanolyan érzés volt akkor a fröcsögés, mint amit ma látok. Igenis elvárom, hogy legalább a Doom véres legyen!
Egyszerűen nem teheted meg, hogy egy ma megjelenő játékban a szörnyek álljanak egy helyben, és 0.1 méter/sec-el mozogjanak, meg 15 másodpercenként küldjenek feléd 1-2 tűzgolyót. Irreális elvárások.
Annak idején nemhogy strafelés és körbefutkosás, de még egér sem volt.
Örültünk, ha a lassú billentyűzet-fordulással ránéztünk a szörnyre, lőttünk egyet, és még idejében elfordulva tudtunk futni pár másodpercet :D
Ma már sokkal reaktívabbak a játékok, felgyorsultak a világgal együtt, de szerintem még mindig hozza azt a "horror-brutál" szintet a trailerek alapján, mint anno a Doom 1-2.
(ja, és ott sem volt túl kiemelt szerepük a robbanó hordóknak, valszeg itt se lesz)