Nehezebb lett szerintem a játék több okból is. Egyrészt intelligensebb az AI, jobban helyezkedik, nehezebb megelőzni és ő is ügyesebben próbál meg előzni. Emellett picit jobban is mennek úgy általában, mint tavaly.
Az emberi játékos viszont "gyengült". Ezalatt azt értem, hogy az irányítást újra össze kell rakni: a kormány érzékenységét tavaly még a játék setupjába beépítve lehetett finomhangolni (volt a setupban olyan hogy balance!), ez megszűnt. Magyarán minden pályára és azon belül szárazra/esőre kell(ene) a kontroller/kormány érzékenységét változtatgatni. Tavaly pl. a versenyek setupjai (a time trialban a játékosokéi) mindig nagyobb érzékenységűek voltak esőre, mint szárazra. Miért? Mert így állt kézre az irányítás nem csak nekem, hanem a legtöbb játékosnak is. Most már állitgathatja magának az ember a controller menüben...
A másik: a tavalyi irányításban sokkal hangsúlyosabb volt a "motorfék". Nem tudom hogy kell ezt pontosan nevezni: arról van szó, hogy kanyarban amikor az ember levette a lábát a gázról az autó sokkal jobban lassult, mint idén.
Most sokkal pontosabban kell centizni, hogy hol fékezek, nem fér bele szinte semmi hiba.
Mondjuk ez nem rossz realizmus szempontjából, a vezetést viszont nehezíti és ettől kevésbé tudja az ember a gépi játékosokhoz képest ugyanazt az erős kört megfutni ugyanolyan AI-nehézségnél, mint tavaly. Pláne, ha az AI skálázásán emeltek picit (szerintem emeltek, így érzésre kb. 5 egységnyit).