A modellezés elsõ fázisában a referencia anyagok összegyûjtése zajlik. Ebbe beleértendõ a nagyfelbontású kép és videó anyagok beszerzése, amik alapján a második fázisban megkezdõdik az autók kialakítása 3D-ben. Nagyfelbontású modelleket készítenek, amelyek elkészülte után festik be azokat a valóságosnak teljesen megfelelõ módon.
A fizikai kialakítás során nagy figyelmet fordítottak arra, hogy minden egyes autónak más legyen a viselkedése, vezethetõsége, fontosabb tulajdonságai. A motorhangok legalább olyan fontosak, mint a vizuális megjelenítés: Ezért a lehetõ legrealisztikusabb módon szeretnék ezt is a játékban megeleveníteni. Ennek érdekében közvetlen kapcsolatban állnak az F1-es csapatokkal, nagyon sok élõ, valódi motorhangot rögzítettek amik aztán mintául szolgálnak a F1 2010-es kocsik hangjainak kialakításánál.
A versenypályák egyedi atmoszférával rendelkeznek, meghatározó jellegûek a tekintetben, hogy ezek adják vissza igazán az F1-es hangulatot. Ezért itt is a maximalizmusra törekednek, a realizmus elképesztõ lesz.
Ant szerint a pályák és az azokat övezõ környezet részletessége, valósághûsége a legjobb F1-es játékok közé emeli a F1 2010-et.
A hamisítatlan atmoszférához hozzátartozik a versenyhétvégék hangulatának visszaadása is. A pályákon kõrözve olyan élményekben lehet részed, mint a valóságban.(f1game)