Az nV-nek már nem csak a DX10.1 a baja, hanem a G80 fapados architektúrája. Gondolj bele mekkora tranzisztortöbblet kellett a G200-nak a DX10 normális sebességen való támogatásához (megduplázott regiszterfájl méret, hatszor akkorára nõtt belsõ gyorstár méret). A DX11-re még át kell alakítani a TMU felépítést és kell egy programozható tesszalátor egység, emellett apróbb változások kellenek a ROP és a vezérlés mûködésében. Az AMD-nek ezt már nem kell megcsinálnia, mert a tesszalátor ott van az eddigi chipekben is és a TMU felépítés is megfelelõ a DX11-re, az apróbb módosítások pedig elvégezhetõk idõ közben. Amikor elkezdték anno az R600-at tervezni az volt a cél, hogy egy olyan hosszútávon életképes architektúra legyen létrehozva amin kismértékû módosítás mellett is nagymértékû teljesítményt lehessen nyerni. Ezért jött elõ most az a jelenség, hogy alig 50%-os tranyó többlet, megduplázta a teljesítményt (RV670->RV770). A DX11 Threaded Rendering rendszere szintén az AMD kezére játszik, mert ezzel elhagyható az AFR féle feldolgozás, így tulajdonképpen mindenféle optimalizálás nélkül nagymértékben skálázódik a multi-GPU megvalósítás.
Az nV-nek egy kompletten új architektúra kell a versenyzéshez, de mivel a cég politikáját nagymértékben a GPGPU határozza meg, így a G80 pofozgatása lesz addig amíg ki nem vonulnak a PC-s Mainstream és High-End VGA piacról.