Na, azért ahhoz pofa kell, hogy valaki ilyeneket állítson egy nyilvános dokumentumban.
"Az állami rádiók és a televíziók az online média elõretörésével együtt fokozatosan új internetes tartalmakkal jelentkeznek. Ezt a hirdetésbõl élõ piaci szereplõk versenytorzításnak tartják."
Hát pont az a versenytorzítás, ha a közszolgálati médiumokat mûködésükben mesterségesen korlátozzák, és ha a kereskedelmi média velük szemben bizonyos elõjogokat kap (pl. internetes megjelenés).
Ugyanis a közszolgálati média a kereskedelmivel a nézõkért-látogatókért versenyez. A közszolgálati azért, hogy betöltse közszolgálati feladatát - vagyis minél szélesebb körben tudja tájékoztatni, szolgálni a "közvéleményt", a kereskedelmi pedig azért, hogy minél több hirdetõt nyerjen meg magának, és minél nagyobb legyen a hirdetésekbõl származó bevétele.
Normális esetben (azaz nem Magyarországon) a közszolgálati médiumok nem finanszírozhatják magukat részben hirdetésekbõl, vagyis nem közvetíthetnek reklámokat. Tehát a hirdetési piacot a kereskedelmi médiumok osztják fel egymás közt, a hirdetésekbõl befolyó bevételekért csak egymással versenyeznek, a közszolgálati médiumok ebben a tekintetben nem versenyszereplõk. Ha azok lennének, az valóban torzítaná a versenyt, és nem mellékesen veszélyeztetné a közszolgálati médiumok függetlenségét.
Ilyenkor viszont a kereskedelmi médiumok max. azért pampoghatnának, hogy tiltsák meg a közszolgálatiak számára a reklámok megjelentetését, nem pedig azért, hogy korlátozzák a közszolgálati tevékenységet.
Persze, tudom, sokkal jobban járnának, ha kisebb lenne a közszolgálati média nézettsége, hiszen akkor õk a hirdetõk szemében sokkal fontosabb médiumnak tûnnének. Mindig lehetne még több pénzt keresni. Jellemzõ, hogy mindig azok féltik a leghangosabban az adófizetõk pénzét, akik azt valamilyen úton-módon maguk szeretnék bezsebelni.
Viszont ha egy közszolgálati médium valóban közszolgálati, és valóban versenytársa egy kereskedelminek (nézõszám tekintetében), akkor tessék megpróbálni a közvetített tartalommal versenyezni - vagyis közelíteni a közszolgálati funkcióhoz, ha egyszer a nézõt az érdekli. Ja, hogy azt már nem. Akkor meg mirõl beszélünk?