Nem akarok kukacoskodni, de szerintem az átlag autós számára elég ritkán fordulhat elõ, hogy ki lehetne használni az üresben-tovább-gurulás elõnyeit, azaz szabadon, fékezés nélkül gurulni. Persze, ha gyakran jársz a szomszéd faluba, akkor sok benzint takarítasz meg ezzel a módszerrel. :-D
De minden lejtõn automatice üresbe tenni, vagy nem visszakapcsolni... Az elég mazsola módszer lenne.
Üzemanyag-megtakarítás konvergál a nullához, viszont a szervízben fognak nagyon örülni a gyakori fékbetét-cserének. :-) Nem beszélve arról, hogy a forgalom többi szereplõjét az õrületbe kergeti az állandóan ingadozó sebesség és az indokolatlan féklámpa-villogtatás. Vissza kell szépen kapcsolni, és egyenletes sebességgel haladni. Ha meg már lassul az autó, feljebb kell váltani, hogy kisebb legyen a motorfék-hatás.
"...normálisan vált és gyorsít"
Na, ez az, amit nagyon sokan nem tudnak. Sokan állandóan alacsony fordulatszámon gyorsítgatnak, és feljebb váltanak, mielõtt a motor elérné azt a fordulatszám-tartományt, ahol jól érzi magát, és keveset fogyaszt. Az autó szegény meg csak nyög és morog egyfolytában. A tulaj meg csodálkozik, hogy miért eszik sokat az autó.
A kedvencem az volt, amikor egy ismerõsöm mellett ültem, és az Alpokban, hosszú erõs emelkedõn a Corsáját 5-ösben 70-80-nal kínozta (elõtte tipikusan gyorsítás 4-esben 40-tõl, aztán 70-nél 5-ösbe...). Hogy sajnáltam azt a szegény autót!
Szerintem ez a hibrid-technológia még elég kiforratlan, de nem zárom ki, hogy fog még alakulni.
Egyébként pár hónapja olvastam, hogy egy cég aksi helyett kondenzátorral szeretne elektromos autót építeni, és hogy ez majd sokkal jobb lesz, mint az akkumulátoros megoldás, mert gyorsabban lehet tölteni, és a hatótávolság is sokkal nagyobb lesz. Persze, már arra sem emlékszem, hogy hol olvastam, nem tudom, mi lehet a projekttel.