"szerintem te nem pont arról beszélsz, amire Tinman gondolt."
Lehet. De gondolom, ha úgy látja, hogy félreértettem, és nem ért egyet azzal, amit írtam, akkor válaszol, és kifejti, hogy másra célzott, és zserinte ez vagy az nem így van stb.
"de egyrészt intelligencia, másrész némi koncentráció kell hozzá. az ember gyakran elnagyolja a matekot lustaságból"
Szerintem ehhez nem kell semmi számítgatás. Ha nem akarsz száguldozni, akkor alapvetõen 2 módszer közül választhatsz:
1. Hosszan gyorsítasz, kis gázzal: viszonylag alacsony fordulatszámon (mondjuk 2500 körül benzines nél) elváltasz, és ezzel a módszerrel folytatod a gyorsulást, amíg el nem éred a kívánt sebességet.
2. Röviden, dinamikusan gyorsítasz: hagyod felpörögni a motort, mielõtt váltanál, aztán hosszan utazol a kívánt sebességgel, magas fokozatban, alacsony fordulatszámon.
Nekem abszolút a 2. verzió jött be. 0,3-0,5 l/100km csökkenést simán el lehet érni vele az 1-es verzióhoz képest.
Persze, autója válogatja, hogy mit szeret, milyen a nyomatékgörbe meg az áttételezés. Hamar meg lehet szokni, rá lehet jönni, hogy hogy kell takarékosan vezetni.