A top kategória a GRAND-AM Daytona Prototype és az ALMS LMP2 adja majd együtt (P1 kilõve) + DeltaWing.
Alatta lesz az ALMS PC kategóriája, spec "prototípusokkal"... ez ilyen "legyen-vagány-de-olcsó" vmi lesz, és elvileg meglesz a kötelezõ egy nem hivatásszerû versenyzõ kritérium is autónként (ez még nem hivatalos).
A GT kategóriák érintetlenek maradnak: egy az egyben lesz ALMS GT és GRAND-AM GT, utóbbiba lehet beolvasztják az idén debütáló GX kategóriát, de lehet önállóan megy majd tovább 2014-tõl is.
Nagy pozitívum, hogy a GT kategóriákhoz nem nyúltak, az az ALMS-ben különösen király volt és ez folytatódhat egy-az-egyben tovább.
P1 eltûnése nem megelepetés: 2 P1-es csapattulajnak, vagy kb. 10 DP tulajnak üzletileg kifizetõdõbb hátat fordítani? Naugye...
Az "igazi" prototípus versenyzésre ott lesz a WEC, az amerikai bajnokság pedig hozza majd a techológiáját tekintve nem a legkifinomultabb, de versenyeit tekintve iszonyat szoros és izgalmas változatát a sportkocsi versenyzésnek.