"Ezt honnan veszed? Attól hogy egy dolgot 1 kártyára optimalizálnak, és ezért gyorsabb, attól még a gpu nem lesz gyorsabb, csak jobban kihasznált. A 2 képességeit maximálisan kihasználó programmal lehetne megtudni melyik az erõsebb gpu. Van egy olyan érzésem, hogy árkategórián belül az ati lenne gyorsabb..."
A jatekokat manapsag dx9-re optimalizaljak, mivel mind a konzolok, mind a winxp ezt hasznalja. DX9 alatt nincs geometry shader es keves a branch-et hasznalo egyeb shader. Innentol egy buta de gyors kartya gond nelkul veri a fejlettebb, de ezert lassubb kartyat. Az a tudas es teljesitmeny, amit a mai szoftverek nem hasznalnak ki nem igazan szamit. A tobbseg nem akar fizetni olyasvalamiert (dx10.1) amit nem tud utanna kihasznalni. (pl. winxp alatt) Ugyanez elofordult mar az nvidian belul is, ahol az okosabb gf5-os szeria dx7-es jatekok alatt sokkal gyengebb lett a gf4ti-hez kepest. Ma egy olcso gf8-as vagy egy gf7900-as a legtobb multiplatform jatekhoz eleg. (minek jobbat venni, mint amilyen a ps3-ban van? csak dragabb de a legtobb jatek nem hasznalja ki)