"MMORPG más káposzta, mert ott ugye sokszor nem az a lényeg, hogy hogy néz ki a karaktered, hanem hogy eredményeket érj el vele."
A legtobb mmorpg-ben a karakter kulseje szamit csak. Ilyen a felszerelese es a stat-jai. Ehhez wow eseten is csak ido kell. Egy mai atlag mmoprg csak hardcore jatekosoknak jo. Ezekhez a jatekokhoz semmilyen tudas nem kell csak ido es turelem, ami egyben a nepszeruseguket limitalo tenyezo is.
Az elso mud-ok pedig valojaban jatekkal kiegeszitett chat szobak voltak. Ezekbol fejlodtek ki az mmoprg-k. Mint ahogy a diablo sorozat is egy grafikus rougelike, ami a nethack nyilt kodjara epult. Eredeti fejlesztest en utoljara a dune2 idejeben lattam, a legtobb jatek azota alapvetoen egy-egy klon. Ujitast igazabol csak a wii-n latni, bar ott is a legtobb jatek es hardver a regi 80-as evekbeli cuccok remake-je. (nintendo balance board = amiga joyboard, de lasd meg a powerglove-ot es tarsait)