Nem sokan latjak at azt az egyszeru osszefuggest, hogy a gazdasagi novekedesnek (melynez a reklamok tevekenyen hozzajarulnak) nincs mas szerepe mar evtizedek ota, minthogy a novekvo hitelpenzmennyiseg okozta karos hatasokat ellensulyozza.
Egy masik megfogalmazasban:
"A problémák végsõ oka, a pénzmennyiség exponenciális növekedése. Ha ez a pénzmennyiség nem kerül hitel formájában vissza a gazdasági életbe, akkor gazdasági visszaeséssel, sõt válsággal kell számolni. Ha viszont visszakerül, akkor folytatódik az eladósodás és az értéktermelõk elszegényedése. Ez gazdasági-társadalmi összeomláshoz vezethet. Ha pedig ennek elkerülése végett fokozzuk a termelést, akkor sajnos ökológiai katasztrófával kell szembenéznünk."
Ennek a kettos jateknak, a vilagvalsag bekovetkeztenek gazdasgi novekedessel valo ideiglenes elhalasztasanak, celja - kezdem azt hinni, hogy - nem mas, minthogy mikor bedol a vilaggazdasag, akkor minel nagyobbat zuhanjon es minel melyebbre. Azaz a megzuhanas pillanataban mindel tobb legyen a kevesek kezeben es minel kevesebb a tobbiek kezeben.
A reklamok, de meg a Windows Vista is (lasd masik topikon az ertelmetlen vitat) e cel erdekeben letezik. Es ez egy alattomos, gonosz cel.