No azt hiszem ezzel nincs mit tenni... A konzol most nagyon fut. De azért azt mindenkinek elmondanám, hogy ez a konzol nem az a konzol, mint ami Sega Megadrive, meg a SNES volt. Ezek gyakorlatilag egyetlen funkcióra (játékra) megépített, ha úgy tetszik "lebutított" PC-k. A így inkább úgy néz ki a dolog hogy ez egy második professzinalizálódási fázis a játékkészítés világában. Az elsõ játékokat egy-két ember rakta össze a garázsában, mi meg hülyéskedtünk vele, a Commodore-on. Aztán rájöttek hogy pénz van benne, és mára ez az egész PCs játékvonal túlnõtte magát. A pénzembereknek nem sikerül belõle második Hollywoodot csinálni, így lassan - lassan el-, kiszivárog belõle a pénz. Én két lehetõséget látok, vagy teljesen elsorvad a PCs játékfejlesztés a netes játékokon kívül, vagy visszaesik egy igényesebb réteg kiszolgálásához, egy sokkal kisebb visszavonultabb iparrá.
A konzolokról csak annyit hogy nekem is volt, sõt az volt a PC elõtt, aztán egy darabig párhuzamosan. Amikor konzolom volt nrm értettem hogy lehet kényelmesen játszani 102 gombbal, mikor 6/9 is elég... Ma már azt nem értem, hogy lehet billentyûzet nélkül egy db irányítót rángatva a játékra koncentrálni.
A hardwerfejlesztéses vád igaz, sajnos... de már én is leszoktam arról, hogy a szoftverfejlesztõknek engedjek, és újabb és újabb hardwert vegyek hogy lássam az új gamét teljes pompájában (ami sztem bárki bármit mond alázza a konzolokat.. a legjobbakat is..de lehet hogy ez szubjektív vélemény...), sõ mostanság már nem is annyira fog meg a grafika egy játékban. Persze az igaz hogy bizonyos szint alatt azért elveszi az ember kedvét a játéktól...
No mindegy be kell lássuk a két dolog, a PC, meg a konzol hiába használható ugyanarra IS (játékra) két teljesen külön célra jött létre. Az egyikkel JÁTSZHATSZ IS, a másikkal meg esetleg pl.: NETEZHETSZ IS.
Lentebb olvastam, hogy a PC fejlesztõl lusták optimalizálni, meg hogy bezzeg a konzolosok hogy kidolgozzák...
No sztem ez nem egészen így van. Elég nehéz 124 568-féle PCre ooptimalizálni, egyetlen hardwerre pedig talán nem annyira. Aki írt már vmilyen programot, és megpróbálta azt több gépen futtatni - ne adj isten különbözõ oprendszerek alatt- az tudja hogy ez az optimalizálás nem egyszerû.
Mindenestre a PC élt, él, és élni fog, és amig PC lesz addig lesz rá játék is... Ha másképp nem, majd írunk magunknak jókis szöveg alapú RPG-ket. He he he