A grafikán láthatólag nem sokat változtattak, de még most is nagyon szép a játék. A pályadizájnhoz sem nyúltak; a Rapture-re jellemzõ art décó stílus tehát megmarad.
Az elsõ rész utolsó elõtti pályája már lehetõséget nyújtott nekünk egy Big Daddy ruhájának felöltésére. Ez alapján úgy gondoltam, hogy nehézkes lesz a mozgás a páncélban. Ennek ellenére a videóban nem érzõdik a játékosra nehezedõ igen méretes és nehéz védõruha hatása. Mintha csak egy sima öltözék lenne rajtunk. Lomha mozgású ütközetekre számítottam, ahol kitérni nem nagyon tudunk a támadók elõl, de vastag páncélzatunk jól megfogja a golyókat. A videóban viszont nem ezt látjuk: a dinamizmus és könnyed mozgás miatt inkább egy Quake 3 összecsapás jutott eszembe, mintsem a BioShock. Az is furcsa, hogy nem takarja semmi a szemünket, pedig egy Nagybácsi esetében ez lenne a minumum. Az elsõ részben felöltött buvármaszk jobban segítette a beleélést, hiszen jó kis bezártságérzetet okozott.
Az ellenfelekrõl is essék pár szó. A Big Sister valóban gyors, s látszik, hogy kemény ellenfél lesz. Viszont nem tûnik félelmetesnek. A videóban is mintha mi üldöznénk õt, s nem fordítva. Úgy tûnik, hogy a splicerek elég könnyû ellenfelek lesznek majd. Legalábbis a gameplay trailerben nem sok mindent tudnak tenni ellenünk. Látszik, hogy a plazmidok és a szegecselõ segítségével roppant gyorsan el lehet bánni velük. Sajnálatos, hogy a fúróval történõ harcot csak egyszer mutatják. És akkor sem látszik a vér. Remélem nem fogják a durvább vér effektet számûzni a játékból. A BioShock 1-ben a Big Daddy-k elég nagy trancsírozást tudtak véghezvinni fúrójukkal.
Érdekes, hogy a szegecselõ és a motorizált fúró között milyen könnyû a váltás. Bennem felmerült a kérdés, hogy a fúrót addig hova teszi a fõhõs, amég a szegecselõvel harcol? Azt gondolnánk, hogy hatalmas súlyú az elõbbi fegyver, amit csak úgy nem lehet váltogatni.
A történetrõl nem sokat árul el ez a videó. A készítõk tartják magukat a jól bevállt hanganyaghallgatós meséléshez. A Gameplay videóban Tenenbaum irányít minket. Ez érdekes.
Többen fanyalognak a különbözõ fórumokban, hogy nem fog sok újítást hozni a következõ rész, emiatt jobb lenne inkább kiegészítõnek nevezni. Azt ne felejtdük el, hogy Rapture világa (art décó stílus, ellenfelek, fegyverek) eléggé kis mozgástérre ad lehetõséget. Én azt mondom, hogy a túlzott változások is kerülendõek amiatt. Ha a történet ott lesz akkor nem lehet gond.