ahaha csak a magán ûrsiklók nem 7,7 km/seccel lépnek a légkörbe, hanem 1 körül, mert ugye a magán csak ûrugrást végez, a nasas meg ténylegesen föld körül pályára áll.
A nukleáris, és alternatív megoldások csak az ûrben mûködnek, odáig marad a hagyományos megoldás. Mellesleg a nukleáris meghajtás elõtt van még egy akadály: sötétzöldek.
Egyébként így kellene:
1. CSAK személyszállító ûrsikló, ramjet/scramjet/rakéta hajtómûvel, hõpajzzsal, szárnyakkal. max 30 tonna, üzemanyaggal, utasokkal együtt(önerõbõl, esetleg egy anyarepülõ, vagy újratölthetõ gyorsítórakéta segítségével száll fel)
2. CSAK teherszállító, full táv és számítógépvezérelt ûrsikló, elõbbi meghajtással, hõpajzzsal. kb 130 tonna, 60 tonna hasznos teher, de ennek viszont már tuti kéne valami segítség, több gyorsítórakéta
3. Ûrállomás (ez már van)
4. föld-holdkomp, ami csak a föld és hold körüli pálya között mozog, teherszálló siklóból töltik újra. Akkorának kéne lennie, hogy mondjuk 4 ember 6 napot el tud lenni benne, és oda-vissza megjárja az utat.
5. leszállóegység amit a föld-holdkompból töltenek újra (vagy ha már kialakultak a feltételek akkor a holdon), ez csak a holdfelszín és a hold körüli pálya között liftezik. Olyannak kell lennie, hogy 4 ember 6 órát el legyen benne nem kibírhatatlanul kényelmetlenül.
És persze a leszálló, és föld-hold kompnak kéne valami teherszállító változata is, az építkezéshez, sõt nem is kéne leszállóegység sem, a kompot lehetne mágneses gyorsítókkal megfogni, kilõni a föld felé (utasszállítónál nemtudom mennyire viselné el az ember).
húdehasonlólett a 2001 megoldáshoz :) bár ott nem volt külön leszállóegység.