Az kétségtelen, hogy elég nehéz, de nem lehetetlen, bár (sajnos) sok függ attól, hogy milyen hosszúra állítod a versenyt. A 3 körös versenyek hard vagy champion fokozaton szerintem megnyerhetetlenek, de pl 10 kör alatt már fel lehet jönni az élre. Én összesen egy (3 körös) quick race-t mentem (champion fokozat - advanced handling), és Talmával a 11. helyig bírtam felkapaszkodni Mugelloban.
2 dolog van eléggé elszúrva, az egyik, hogy a riválisok az elsõ 1-2 körben érthetetlenül gyorsak, nem nagyon lehet megtartani a rajt után kiharcolt pozíciót. A másik pedig, hogy néhány kanyarban túl jók, máshol meg túl bénák. Pl Katarban az elsõ kanyarban túl gyorsan és szûken fordulnak, ellenben a 3 hosszú gyors balosban az utolsó szektorban túl lassúak. Ezt ki kell tapasztalni, és meg kell próbálni külön figyelni ezekre a kanyarokra.
Érdemes szándékosan kicsit túl szûkre venni ezeket, és ragaszkodni a belsõ ívhez (a kerékvetõt is használva), mert ha be tudják dugni az orrukat belülre, akkor simán kilöknek. Ellenben ha kívülrõl kell elõzniük, akkor sokszor kisodródnak, vagy kénytelenek befékezni. Mindenesetre a féktávot ne hozzájuk igazítsd, neked magadnak kell kitapasztalni mindegyik kanyart. Lesz olyan, ahol mindenképp jobbak lesznek, de a pálya más pontjain vissza lehet jönni.
Vannak pályák, ahol könnyebb jól szerepelni, pl Estoril, Mugello, Phillip Island, Sepang, de Katar is egész jó. Ugyanakkor pl Jerez rohadt nehéz a hülye AI miatt.
Azt is hozzá kell tennem, hogy kell minimum 40-50 kör minden pályán, mire minden apró finomságra rájön az ember. Szóval gyakorolni kell. Én pl anno azt hittem, hogy a 2:09-es köröm teljesen jó Katarban a gagyi 125-ös Matteoni Racinges Apriliával, hisz az igazi motorral is pont ennyit ment Lacalendola az idén, azóta meg már 2:04-en belülre is tudtam kerülni ugyanazzal a motorral. (A Talma-féle Aspar Apriliával 2:00.3 is megy.) Más kérdés, hogy champion fokozaton így se tudtam pontot szerezni egy 10 körös futamon karrier módban, 16. lettem a szezonnyitón.
A bprzasztó nehéz jerezi futamon 20. hely, ami után alig vártam Estorilt, erre ott meg esett az esõ, 18. hely lett belõle... Szóval a champion tényleg piszkosul nehéz, ha nem tudok pontot szerezni, akkor ugyebár a motor sem fejlõdik, így meg eléggé esélytelen. Remélem a többi kedvenc pályámon nem fog esni.
A hard fokozatos mentésemben a második szezonban járok, és ott már egész más a helyzet. A Degraaf Racinges motorom majdnem fullra fel van fejlesztve (a braking-bõl hiányzik egy pont, a többi megvan), és így zsinórban 4 futamgyõzelmen vagyok túl. Mugelloban gyenge 43 másodperc elõnnyel nyertem, szóval ez meg túl könnyûvé vált egy idõ után.