Készítők hasonlóan a Battle of Empires Best Way+The Great War Team felállásához, Best Way+Barbed Wire Studios nóném modder csapat koprodukcióban készül. Maga a modder csapat készíti a "játékot", Best Way "fejleszti" a játékmotort, és segít esetleg néhány produkciós dologban. A modder csapat főbb tagjait a WW2 Chronicles MoWAS2 és a Totaler Krieg évek ótai készülő MoW modok patkolói adják .
Aranyos egyébként a lenti áttekintés, mert az ugye a Digitalmindsoft már jó 4-5 éve(valamikor 2010 második felében kapták meg a forráskódot az 1C-től, addig szó szerint csak "moddingoltak") szenved a GEM2 saját forkjának kipofozásával, és ha az Instinct ellenes gyűlölet vontra fel is szállt valaki, azért nem lehet letagadni hogy MoWAS1, a MoWAS2, és a Call to Arms fejlesztéseit kurva sok munkával és rávert pénzzel lehetne beérni. Pláne ha azt nézzük, hogy a DMS amelyik már több ex-Best Way fejlesztővel is rendelkezik, mennyit szopott az új effektek és elemek beépítésekor, ezt a kiadói támogatás nélküli csóringer Best Way biztosan nem tudja és akarja utánuk csinálni.
Emiatt még lesz koppanás egyébként, a Suggestions and Ideas topikban egyértelműen kirajzolódik, hogy a népek egy még tovább fejlesztett, tökéletesített, bővített MoWAS2-t akarnak, esetleg German Soldiers Mod, vagy a "régi MoW" játékmenetével, Instinct perszonál hülyeségei nélkül. Aham, csak éppen ez nem egy MoWAS2 mod vagy folytatás lesz, halló, ez megy szépen vissza 2009-es MoW alapokra, meg amit hozzá tudnak kalapálni a Best Way-nél, és ezt fejelik meg a Barbed Wire grafmókusai scriptelt effektekkel és egyebekkel.
A MoWAS2 alá elérhető Chronicles mod, ami egész jópofa plusz effektekkel, és erős "hardkór GSM" beütésű játékmenettel bír, és a Totaler Krieg képek-videók bizonyítják hogy nem amatőrökről van szó, és van ok a bizakodásra, azért a csodavárástól óva intenék mindenkit Továbbra sincs egy komoly befektető mögöttük aminek a bő pénzügyi forrásaival végre rendesen gatyába rázhatnák a sorozatot, és Company of Heroes 1-2 szintű produkciós minőséget tudnának megütni.