Hangvétel meglehetősen parasztos, bár a Web 2.0-ás blog világban lehet már ez a szint a mainstream sajtóban is.
Továbbra is érdekel a sorozat jövője, jó lenne ha valahogy szárnyra kapna, mert továbbra is rendkívül egyedi a játékmenet és nagyon változatosak a lehetőségek. Csak ugye a piac elég szűkös, még a nagyobb RTS-ek is döglődnek.
Ez még tetézve van hogy a sorozat ruszki 1C kiadótól függ, ami 2015-ben ki gyakorlatilag abbahagyta az új játékok finanszírozását, aztán 2017-ben meggondolták magukat. Az ukrán Best Way fejlesztőtől, ami igazából évtizede már anyagi gondokkal küzd, a 2014-es ukrán puccs során elvesztették a kapcsolatot az 1C-vel, ezzel a Nuclear Union-nak így lőttek amit kb 1 éven belül kiadtak volna, ekkor maga az orosz-ukrán vegyes csapat is majdnem teljesen szétesett, sokan átmentek az 1C-hez, másokat a DMS vett fel a Call to Arms fejlesztéséhez.
Ebben az állapotban a Battle of Empires 2014 végi kiadása szvsz az egész brancsot épp hogy mentette. Battle of Empires egy ingyenes modnak készült, maga a Barbed Wire Studios is pár random modder együttes neve. Best Way ajánlatot tett nekik, segített összetákolni, és kiadták amolyan fizetős mod formában, mert rendes polírra senkinek nem volt pénze. Utána pedig minde kis cafat tartalomért jó eurókat kértek, sőt tovább is mentek, mert Early Access előrendelőktől elcsaltak beígért DLC-t is, avagy korábban léptették ki EA-ból mint tervben volt, és a később kiadott cuccot csak a későbbi vásárlők kapták meg. Nyilvánvaló volt a fillérbaszás, de mondom, esélyes hogy ezen múlott az egész cég sorsa, így túlságosan nem tudok haragudni rájuk utólag.
Best Way közben nekikezdett egy projektnek Project Outfront néven, gondolom egy új Men of War lett volna, csak épp nem volt senki aki megtámogassa. Egy szem azóta elveszett videó került fel róla, ahol egy MoW-os panther modell új shaderekkel megvilágítva, valami új felfüggesztéssel mászkált egy földúton.
Amúgy a Best Way próbálkozott többször a GEM motor fejlesztésével, nem bánták volna ha bármely játék alá be tudták volna ajánlani Unity módjára. 2010-es 1C féle Majesty 2 alatt is GEM dübörgött, akkor azt mondták rá hogy GEM3, de ezt később visszavonták. Utána kiraktak videókat az "igazi" GEM3-ról ami patkolt GEM2-nek és GEM Editornak nézett ki, azután azokat is visszaszívták.
Nuclear Union lett volna a "hivatalos" kiadása a GEM3-nak, de mint írtam ezt kimondottan ahhoz a TPS RPG-hez írták, ezt nem lehet direktben RTS-hez alakalmazni. Sőt, felvetődött hogy konkrétan semmihez sem lehet, mert jogi senkiföldjén pihen az 1C és Best Way között, hisz az 1C pénzelte az egészet, de Best Way-nél van a tényleges technikai kivitelezés.
Ha a technikai képességeket nézzük a legfejlettebb GEM most a DMS-nél lehet, éveket tölttek a motor szépítésével a két Assault Squad-on keresztül, majd Call to Arms idején rendesen beletúrtak mindenbe. Van 64 bit, full DX11, 16k textúra, hegynyi új shader, minden asset teljesen új.
Borzasztó kár így, hogy magára az FPS módra építették a játékot, rengeteg időt és erőforrást elvett tőlük hogy legalább félig használható legyen FPS lövöldeként, miközben az izometrikus Direct Controlt megtartva ezt sokkal jobban is el lehetett volna költeni, büdös francnak nem volt igénye nézdafegyverem módra egy RTS-ben.
Csak Instinctnek egyedi rögeszméi kattantak, szerette volna ha messziről kiáll az RTS sorból, van benne húzó fícsör. Hát lett, csak a befektetett munka ellenére sem működik 100%-ig, új vásárlót ezzel nem szereztek, régiek meg irtóznak a sok fura változástól.