DMS még mindig szarakodik a Call to Arms-al, naaagyooon lassan, de halad a fejlesztés. Megjelent és játszható multiban a ruszki és német haderő, a Season Pass kampány továbbra is Soon™, ill 64 bites lett a játék jó adag OutOfSync hibával fűszerezve. Kapott a Cold War-ból visszaportolt klasszikus izometrikus Direct Control irányítást, és Conquest játékmódot single/coop-ban(épp tegnap volt az artyparty Raptor felkonfjával), ami nem más mint sima multi PVP AI ellen random térképeken, de adott a behívható egységszám, amit játékon kívül menüből pontokért kell guberálni, ill a játékban elfogott ellenséges egységeket és fegyvereket is újra lehet használni. Ergo egy hivatalos portja a Dynamic Campaign Generatornak, nem teljes funkcionalitással. Valamikor nemsokára lesz teljesen új hálózati kód az OOS megszüntetésére.. majd valamikor, nemsokára. Bugok még bőven akadnak minden téren, játékmenet finomítására is elkélne vagy féltucat game designer, Instinct nyugodtan nyugdíjazhatná magát ilyen téren.
Említett Men of War: Assault Squad 2 - Cold War a semmiből előtűnve be lett jelentve augusztus közepén, és meg is jelent egy hónapra rá 1C - Digitalmindsoft koprodukcióban. A játék a Call to Arms 64 bites motorját használja(menü rendszer is teljesen ugyanaz), de az FPS mód ki lett lőve, helyette a régi izometrikus irányítást hozták vissza. Játéktartalmat, ha épp beszélhetünk ilyenről, a két ellenséges hidegháborús oldalra felosztott kb 25 darab jármű, kb 12 fajta gyalogos, 5 darab térkép(amelyen MINDEN játékmód osztozik), és igen kevéske egyéb felszerelés adja. Játékmódokból sincs túl sok, a fentebb vázolt Conquest itt jelent meg először fő és egyetlen single játékmódként, emellett van még sima zászlófoglalós multi, amit a gép ellen játszva pont Conquestnél járunk.
Ne kerülgessük a dolgot, a Cold War a legnagyobb bukta lett a Men of War történetében. Nagyon durván leminősítették Steamen, ismerősök szinte mind refundolták, játékosszám rettenet minimális(2009-es MoW 3:1-re veri), és maga a kiadó is elhagyta, készült hozzá pár kisebb patch, majd október eleje óta semmi.
Látványosan félkész játék, a Call to Arms minden létező bugjával, csak még többel is, mert valami korábbi buildet használ, és szinte nem lehet egy single vagy coop menetet lejátszani crash vagy sima OOS nélkül. Nagyon érezhető a kevés térkép amit forgatnak hogy kevésbé látszódjon, nagyon kevés az egység amelyek sokszor anakronisztikusak is(világháború után kivont M1 Garand az amcsi katonáknál, és 75mm-es M4A3 Sherman, ami ráadásul komoly egyensúlyi gondokat is okoz T34-85 és T55 ellenfelekkel), rettenetesen sok a bug(pl kezdetben helikopterek nem tudtak épületek felett átrepülni mert "beleütköztek" és kipurcantak), és igazából nincs értelmes játékmód sem, az még hagyján hogy a régi GEM motoros játékok történet alapú küldetéseiből nincs egy sem, de a költség csökkentett Assault Squad féle coop pályák is hiányoznak, csak PVPV multi van, meg PVE multi AI ellen Dynamic Campaign Generator mod gúnyában. Cserébe a 64 bit működik és nagy térképen sok egységgel sem tojja össze magát a motor, Huey és Mi-8 helikopterek rakétás változataival elég jópofa aratni Workshop-ból elérhető FPS moddal. Cold War Turned Hot mod fejlesztője megpróbálja rendbe tenni ami modder eszközökkel lehetséges, de egy félkész játékot a modderek sem tudnak befejezni..
Soldiers: Arena elég rejtetten halad előre, de azért csak lesz belőle valami. Most ősszel 1C-vel újra egymásra talált a Best Way, így gyorsan Men of War II: Arena lett a játék neve, kaptak pénzt és vettek fel belőle plusz embereket. Volt jelentkezés zárt tesztelésre is, az valamikor novemberben kezdődik, és 1C klensén keresztül lehet majd tölteni.
Mert hogy a ruszkik megint agyhúgykövet kaptak, 1C a még el sem készült saját kliensén szeretné megjelentetni, ezért az Arena Steam oldalát meg is szüntették a fejlesztői naplóval együtt. Egyrészt ha ők is akarnak egy saját platformot a 20-30% Valve adó lespórolása miatt, akkor jogos hogy visszatartják, mert ez, meg a tervezett új Kings Bounty a még jobban ismert húzócímük, más nagyon nincs is amivel vitézkedhetnének. Másrészt viszont Steam teljes elhagyása még a nagy kiadóknak sem sikerült(Bethesda látványos szenvedése pl, de az Anthem buktája az Electronic Arts-ot is jobb belátásra térítette és visszatért Steam-re, ill az Epic exkluzív The Division 2 és Ghost Clancy Breakdance is csúnya bukások lettek), majd pont a ruszkiknak jönne be?