Szerintem erdemes ide irni egy teteles cafolatot a cikkben allitottakrol:
-vaz anyaga: a merevitest az aluminium otvozet vaz adja, amit regen duraluminiumnak neveztek es mar a masodik vilaghaboruban is ebbol gyartottak a repuloket
-karosszeria anyaga: ide barmi jo, hiszen nem teherhordo felulet, tehat akar ragasztott papirbol (lasd: trabant) vagy vizallova tett vaszonbol is lehet
-agymotorok: ez egy eleg regi technika, de mar a holdjarok is igy mukodtek (az is magyar mernok muve volt)
-kormanyzas: azert kell elektromos kormanyzas es fek, mivel jol lathatoan differencialis kormanyzasu a jarmu, tehat a kerekek sikja nem valtozik (lasd: tankok es robotok)
-fekrendszer: az elektronikus fekrendszer az energia visszanyeresehez kell es ha a vasuton bevalt akkor ide is jo lesz
-energiaellatas: az aksik csak reszben adjak az energiat, a tobbit a motor-generator paros termeli, tehat az aksik csak bufferek; a napcellak viszont akkor is mukodnek amikor az auto parkol, tehat amig valaki dolgozik vagy vasarol, addig is tolt a kocsi a parkoloban; a pedalok csak pr fogasnak tunnek...
-solo-duo: a japanok keszitettek olyan 8 kereku elektromos autot, ami annyibol allt, hogy elol 4 kerek, hatul 4 kerek (8 kerekagymotorral, vegsebessege 320 km/h); az autok osszefogatasara eleg 3-8 rogzitesi pont az autok hatlapjnal, ami utan a rendszer 1 jarmukent mukodik (amennyiben van emu csatlakozas a ket egyseg kozott)
Es vegul nehany megjegyzes:
A Tesla fele elektromos auto emp hullammal mukodott (lasd: Tesla fele energiaatviteli rendszer), amit jol mutat hogy egyszer sikeresen fel is robbantott a rendszerrel egy tavolabbi generatort. Ez ma mar nem jarhato, tul sok erzekeny gepunk van, amik akkor meg nem leteztek. Megfelelo vevo rendszerrel ma is lehet energiat lopni a kozeli tavvezetekekbol. A legtobb 0 ponti generator is igy mukodik. (ha tudja ezt az epitoje, ha nem)
Az Edison fele elektromos auto ugyanakkor keszult el, amikor a t-modell. Viszont amig lampaba valo benzin minden tanyan volt, addig orszagos elektromos halozat meg sehol sem. Vegul a Ford fele t-modellek kaptak meg az Edison fele villanymotort, inditomotornak es generatornak. Ezert volt az, hogy ha elfogyott a benzin, a t-kkel meg jopar kilometert lehetett az inditomotorral aksirol menni. A prius ugyanazt a hajtaslancot kapta, sot sikeresen megjelent ugyanaz a tervezesi hianyossag is, mint ami anno elojott. (ugyanazzal a javitassal, amikor a mernokok rajottek)
Aki meg nem latott pedalmentes autot, az nezzen meg egy mozgasserulteknek keszitettet vagy egy Ford t-modellt. Utobbinal a pedalok a felautomata segessegvaltot kezeltek, a gazkar a kormanyon volt (kuplung sehol, a tengelyfek meg az egyik fokozatban volt). Egyebkent mar a 80-as evek cadillac-jeiben is volt elektronikus tempomat, kormanyon levo sebessegszabalyzo karral.
Osszefoglalva az auto technikailag megvalosithato lenne akar most is, bar arban inkabb 5 millio korul jonne ki, de a diszites elhagyasaval, olcsobb burkolattal es egy spartaibb belso terrel ez javithato lenne.