nem értem, hogy mondhat ilyet az, aki pont a játéktörténelem egyik (a maga idejében) legjobb játékát készítette.
ráadásul tán azt is figyelembe kellene venni, hogy ma valóban csak a kreativitás szab határt a tervezõnek, a mikrogépek idejében álmodhatott csodát a jóember, ha nem lehetett belepréselni a masinába. persze még így is belenyomkodtak olyan dolgokat, hogy leesett az ember álla: c64re sim city, pirates!, 48k-s speccyre bards tale...
ok, rengeteg platformjáték volt, de ebbõl a dömpingbõl pont ötlettel lehetett kitörni. emlékszik még vki a how to be a complete bastard nevû csodára? mint ahogy ma rengeteg fps van, ötlet meg nem annyira sok: senki nem akar kockáztatni, egy játék fejlesztése egy vagyonba kerül. egy középszerû fps/rpg/hack&slash többet hozhat a konyhára, mint egy alulreklámozott innovatív játék, bármilyen jó legyen is. annak idején, ha jól emlékszem, brabennek egy társa volt az elite-hez. ha a játék bukta, az egetlen veszteség kettejük munkája, nem pár millió usd.
biztosan volt több, de az utóbbi idõkben vmennyire innovativ játékok amelyek eszembe jutnak a black&white (ami a saját populous továbbgondolása), a fable (amely csak megvalósításban volt egyedi), overlord (ami a dungeon keeperekbõl és pont a fable-bõl is merített), no meg a remek uplink és darwinia. nem feltétlenül a legjobbak, vagy a kedvenceim, de legalább érdekesek.
bár jutna eszembe több példa remek mikrós játékokra így hajnalban, de hát korán van meg régen is volt - azt pedig nem hiszem, hogy brabennek igaza lenne meghökkentõ kijelentésével...