Azt az érzést, hogy "a régi játékok jobbak voltak", azt úgy hívják, hogy nosztalgia. Soha, egy játék sem lesz olyan jó már az életben.
Ez van. Együtt kell vele élni.
Nem rosszak a mai játékok, sõt.
Egy mai A-kategóriás FPS-ben több a történet, mint egy 15 évvel ezelõtti point'n'clickben. Egy mai stratégiában ha két népnek vannak ugyanolyan egységei, akkor az már béna, régen jó volt, ha volt egyedi egység. A régi FPS-ek _tényleg_ nem szóltak másról, csak hogy meg kell ölni mindenkit, meg megtalálni a kijáratot, azért az überlineáris, buta lõdözõs COD4 is már összehasonlíthatatlanul több. (És nem, nem a grafikára értem, az csak a hab a tortán) Nem tudom, hogy mi a faszt vártok?
Kreativitást, új ötleteket? Az elmûlt ~30 év legjobb játékaihoz hasonlítgattok, mégis mi újat vártok? És milyen téren? Mégis, hogy képzelitek el az újat?
Igen, nagy a dömping, sok a tucatjáték, de legalább könnyûek és rövidek, és nem mellesleg látványosak. C64-es idõkben nem azért tartott sokáig egy játék, mert annyi tartalom lett volna benne. Csak nem volt "fejlettebb szintû" viszonyítási alap, és a játékok brutálisan nehezek voltak. Én szoktam elõtúrni régi C64 játékokat, sokszor olyat, amivel a ~10 éves C64-es pályafutásom alatt nem boldogultam. Emulátorral és quicksave-vel meg botrányosan rövid, és rettentõ monoton. Úgy általában, egy C64-es játékban egyetlen dolgot lehet csinálni, de azt legalább jó sokszor kell. Igen, akkor is voltak kiemelkedõen kurvajó játékok, de néhány tucatnál nincs több.
Szal fejezzétek be a nyavalygást, aztán vagy játszatok, vagy ne! Sztem aki akarja, így is megtalálja a számára megfelelõ minõségi játékokat, aki meg csak "kötelességbõl" szopatja magát a szar játékokkal, az meg is érdemli.