A Divinity 2-ben van egy gondolatolvasás skill, amelyet, ha kiválasztunk és pontok áldozásával fejlesztjük, akkor az NPC-kkel való párbeszéd közben megnyomhatjuk a mindread gombot. Ennek hatására nemcsak azt látjuk, mit dumál az illetõ, hanem hogy mit is gondol. Szerezhetünk "fénylõ kék szemeket", amelyekkel képesek leszünk meglátni az élõhalottak világát. Hab a tortán, hogy idõvel - mint profi sárákányölõk - megkapjuk a Dragon Memory skillt, ami nélkülözhetetlen a pikkelyes bestiákkal folytatott harcokban.
A gondolatolvasással plusz információkat nyerhetünk, például az egyik elsõ feladatnál goblinszíveket kell gyûjteni és kiderülhet, hogy sokkal többet is tudna fizetni a megbízó, ha a küldetés teljesítése után alkudunk vele. Rajtunk múlik, hogy teljesen kikerüljük és inkább elvisszük a szíveket ahhoz az illetõhöz, akinek a megbízónk el akarja adni a cuccost.. Ha otthagyjuk, késõbb még találkozhatunk vele az erdõben, amint saját maga próbálja leöldösni a morcos goblinhordát. Amint újra összejövünk a drágával, sokkal gonoszabb feladatokat ad. A küldetések élvezetesen bonyolódnak.
Lehetõségünk van például a ránk bízott - címzettnek bontatlanul szállítandó - levelet feltépni és tartalmát elolvasva megzsarolni a feladót, ami hatalmas felforduláshoz, izgi gondolatolvasó percekhez és nagyobb aranytömegekhez vezet.
Kombók:
Ugrás közben is lehet karddal nyisszantani, ami rendkívül pozitív fícsõr!
Repülés lovaglás helyett:
Sárkánylovaggá válhatunk némi kalandozás után. Ekkor el lehet felejteni a pacikázást - megunt lovunkat megehetjük ebédre -, mert immár sárkányalakot öltve repülni is tudunk. Némi hátulütõje ezen pikkelyes állapotnak, hogy most már minket is üldöznek a zöldfülû sárkányvadászok! A Divinity 2. sárkánygyûlölõ világában rengeteg a hüllõ légvédelem. Ezeket ember formában célszerû hatástalanítani.