Nos, igen persze ízlés/elvárás dolga, hogy ki hogyan értékel egy játékot (vagy akármi mást) :). Én próbálok nem elfogult lenni, sem pozitív, sem negatív irányba amikor értékelek; attól hogy valami nagyon tetszik, még sajnos látom a hibákat és hiányosságokat is, vica versa.
Szintén a legjobb beállításokkal játszottam, nem mondanám, hogy rossz a gém grafikája, de ennél részeltgazdagabbat és változatosabbat is láttam már, a páncélok, fegyverek egész magas színvonalat képviselnek, de a karakterek/lények kidolgozottsága már felületesebb, nembeszélve a környezetrõl. Megvan a maga hangulata, de ezt a szintet 4 éve már az Oblivion is hozta.
Nem mondom, hogy legyen muszáj folyton köpenyes varázslónak lenni, de talán nem túl nagy elvárás egy fantasy RPG-ben, hogy legalább a lehetõséget megkapjuk rá. Szívem szerint azt a megoldást alkalmaznám, ami a Morrowindben volt, hogy páncélra lehetett ruhát/köpenyt felvenni, gond megoldva. Azt elfogadom, hogy a Divinityben a fõhõs tulajdonképpen egy lovag, és ebbõl kiindulva leginkább fémet visel, de hogy a legkisebb mértékben se lehessen utalni rá, hogy ez a lovag inkább pl. a mágia területén jeleskedik, azt nem.
(Ez pedig kicsit off lesz, de leírom: az a véleményem, hogy egy rpg-ben egy adott karakter nézzen ki az archetípusának megfelelõen, egy mágus vagy íjász ne rohangáljon tetõtõl talpig nehézpáncélban, baltával a kezében, mint ahogy egy debella harcos se suhintgasson varázspálcával egy hegyes kalapban. Szeretem látni, hogy X karaktertõl egy tûzlabdára, Y-tól meg két nagy sallerra számíthatok ha morcosan nézek rá. Az én szememben a kasztok közötti hátárok elmosása egy leegyszerûsítés, ami azzal jár, hogy csökken a változatosság, ergo szegényesebb lesz a játék, pedig attól hogy szimpla, lehetne változatos, de a játékkészítõknek így könyebb, egyszerûbb. off vége)
A küldetésekkel én is viszonylag meg voltam elégedve, kellõen változatosak, volt egy-két ötletesebb is, de még több és és még egyedibbek is lehettek volna, frakciókhoz vagy kaszthoz kötõdõk, vagy ilyesmi.
"még ha nem is nagyon ad újat másodszorra." - itt a lényeg. Az újrajátszahtóság nem arra vonatkozik, hogy van-e kedved/tetszik-e annyira, hogy mégegyszer nekiess, hanem, hogy tud-e újat felmutatni, hoz-e változást, egy második, netán harmadik végigjátszás. Sajnos a küldetések nem ágaznak el eléggé, ami van attól sem vesz teljesen új irányt a végkifejlet, a szabadelvû skilltanulás, és a tulajdonképpeni kasztnélküliség pedig szintén csonkítja ezt a lehetõséget.