Nem vitás, a Mass Effect sikeres volt, konzolon és PC-n is egyaránt, ebbõl pedig egyenesen következik, hogy lesz folytatása is a játéknak, hiszen az EA-t nem úgy ismerjük, hogy csak úgy parlagon hagyna egy ilyen potenciális fejõstehenet. Korábban is voltak már pletykák a folytatással kapcsolatban, de ez mind közül ez a legnagyobb terjedelmû. Egyetlen szépséghibája az egésznek, hogy a forrásként egy már törölt GameSpot cikk van jelölve, amit lehet, hogy ezért tüntettek el, mert égbekiáltó sületlenségeket tartalmazott, vagy -- és szerintem ez a valószínûbb -- mert a kiadó vagy fejlesztõ kérte így és ha kérik, mi is levesszük!
A Mass Effect 2-t csakúgy, mint az elsõ rész, most is a Bioware csapata fejleszti némi segédlettel az EA és a Microsoft Games Studiostól. A játék 2009 novemberében fog megjelenni Xbox360-ra, majd valamikor 2010-ben PC-re is -- de én a számítógépes megjelenést májusra, április környékére saccolnám, hiszen, ha minden igaz, hat hónapig konzolexkluzív lesz a cím.
A fejlesztõcsapat már 2007 júliusa óta dolgozik a folytatáson, az Unreal Engine 3 egy módosított verziójával. A projekten dolgozó fiúk és lányok rengeteg dolgoznak a textúrák élesebbé varázslásán, és a karaktermodellek animációján, mindamellett, hogy a vízfelületek élethû szimulációjára is jut idejük. Az ígéretek szerint a játék a szebb lesz, mint a Gears of War 2.
A történet a Mass Effect PC-s verziójának utolsó fejezete után két hónappal játszódik, de mást sajnos nem tudunk, viszont azt igen, hogy lesz lehetõség, hogy az elõzõ részben használt karakterünkkel folytassuk a történetet, és most már akár 120-as szintre is felfejleszthetjük õt. Ha viszont új profilt szeretnénk csinálni, az sem lesz gond, hiszen két új karakterosztállyal bõvül a repertoár, és valószínûleg más módon is személyre szabhatjuk a fõhõsünket. A csapatunk ezentúl maximálisan öt fõs lehet, és hogy ezt a megnövekedett létszámot maximálisan ki tudjuk használni, egy öt fõs kooperatív mód is érkezik a folytatáshoz.
Az állítólagos GameSpot beszámolóból fény derült az egyik küldetésre is. A második misszió keretében a Virmire (Vermár) bolygón hozott döntésünk függvényében megmenthetjük egy halottnak hitt társunkat (aki a Mass Effectben halt meg), és magyarázatot kapunk arra, hogy miként élte túl a halálosnak vélt robbanást.
Érdekesség, hogy a történet során lesznek gigászi fõellenég harcok is, amik kicsit megszínesítik a játékot, valamint az egyszerû csaták is monumentálisnak ígérkeznek.
Ha lehet hinni a pletykának, akkor úgy tûnik, hogy a fejlesztés során a „mindenbõl többet és nagyobbat” jelmondat csengett a programozók fülében, hiszen nyolcszor több bolygót látogathatunk meg, és mindegyik planéta nagyobb is lett az elõzõ részhez képest, amiken most már kis bázisokat és bányákat is létesíthetünk, már ha a légkör ezt megengedi. A játék vezetõ tervezõje, Preston Watamaniuk szerint a bázisokra komoly veszélyt jelenthetnek a természeti viszonyok, például egy vulkanikus kitörés könnyedén a földdel teheti egyenlõvé az otthonunkat, de a pusztítás mellett valami szépet is láthatunk a változatos színekben pompázó hóviharoknak köszönhetõen.
A bányászatról csupán annyit tudunk, hogy ezeket a nyersanyaglelõhelyek mellett telepíthetjük, és a bevétel egy részét a Földnek kell átadnunk, viszont dönthetünk úgy is, hogy illegalitásba vonulunk, és a teljes bevételt megtartjuk magunknak.
Az elõzõ rész rajongó valószínûleg tárt karokkal fogadják azt a lehetõséget, hogy az új részben Eden Prime (Éden Egyes) is felfedezhetõ lesz, sõt még otthont is alapíthatunk ott, ezen felül a Citadel (Citadella) is nagyobb lesz, és mikor odalátogatunk, a csapatunk is velünk tart.
A bolygók felfedezéséhez továbbra is a megbízható „ûrterepjárónkat” fogjuk használni, ami most már négy fõ szállítására képes, és különbözõ extrákkal fejleszthetõ is.
A játékosok fegyvereinek száma jócskán bõvült, az egyik új stukkerre jó példa a The Scilary. Ez a fegyver leginkább egy rakétavetõre hasonlít, azonban a mûködése abban különbözik itt, a Földön ismert társától, hogy a talajra kell célozni, majd a levegõbe fellõni a lövedéket, hogy aztán esõ módjára hulljanak a célterületre a repeszek. Emellett lesz lehetõségünk késekkel is hadonászni, amit a többi fegyverhez hasonlóan szintén fejleszthetünk. A kés különleges képessége, hogy ha eldobjuk, visszatalál hozzánk, azonban van gyenge pontja is, például tûz hatására megolvadhat.
Komolyan oda kell majd figyelnünk a karakterünk páncéljára, hiszen különbözõképpen sérül annak függvényében, hogy milyen típusú töltény találta el, és a természeti viszonyok is kárt tehetnek benne (nagy hidegben képes megfagyni), ezért célszerû mindig idõt fordítani arra, hogy kijavítsuk az esetleges hibákat. Természetesen ezt is fejleszthetjük, és egyedivé is varázsolhatjuk, például matricákkal.
Az elõzõ részbõl ugyan kimarad a multiplayer lehetõsége, de az új részben már helyet kap ez is. A Survival (Túlélés) nevû játékmódban a játékosoknak az ellenfelek végtelen rohamait kell túlélnie. A gyõztest az alapján hirdetik ki, hogy mennyi ellenséget volt képes megölni egy játékos, és eközben mennyi ideig tudott életben maradni.
A hír végére pedig néhány kevésbé lényeges információ pontokba szedve:
* A játék fizikai rendszerét a Havok motor biztosítja
* Összesen 3000(!) NPC-vel elegyedhetünk beszélgetésbe, azonban a nem játszható karakterek teljes számát még homály fedi
* A Game Over bejátszást 1.78 percesre csökkentették a rajongók kérésére
* A játék fejlesztése várhatóan 28 hónapot vesz majd igénybe
* A karakterünket bionikus karokkal is felvértezhetjük, amellett, hogy pisztolyokat, sörétes puskákat, és automata fegyvereket mind a két kezünkben hordozhatunk és üzemeltethetünk.
* Ha esetleg vízben halnánk meg, akkor a holttestünk csak lassan süllyed a víz fenekére, ahogy a fegyvereink is, hála a részletes vízfelület modellezésnek