Ez gyakorlatilag egy szabvany 3d-s kijelzo, ami lcd-s parallax barrier-t hasznal. A szoftver a mozgasi vektorok alapjan general hozza melysegi adatokat, de jatek kozben ez rendelkezesre all a melysegi bufferbol, tehat valos adatokat lehet megjeleniteni. A valodi 3d-s filmek eseten is ugyanez a helyzet, ott a ket kep kulon-kulon van tarolva. Eddig csak nagyon keves embernek volt erre a technologiara penze, de amiota az lcd gyartosorokba integralhato a 3d-s szuro is, azota elfogadhatobba valt az ara.
Aki azt gondolja, hogy ez piros-kek, az meg nem latott truecolor sztereo videot. Hasonlot lehetett a regi asus sztereoszemuvegekkel is generalni amiket a dragabb nvidia kartyakhoz adtak, de mostanra sikerult a szemuveg helyett a monitorba integralni a technologiat. Jatszani pedig ugy lehet rajta, hogy mindenki vesz egy ilyen monitort otthonra, es felrakja azt a directx szurot, ami a sztereokepet hozza letre a jatek framebuffer-be generalt adatai alapjan. Eredmeny: valodi 3d-s kep a monitoron. Persze azok akiknek orvosi okok miatt nincs terlatasuk, nem fognak eszlelni semmilyen kulonbseget, de az embereknek csak kis resze nem lat terben.
Az interaktiv mozizas pedig arrol szol, hogy a kozonseg szavazhat, hogy mit akar latni, es a tortenet abba az iranyba megy tovabb. A technika ugyanaz mint a japan kattogtatos szerepjatekok, ahol egy tortenet van, de tobb lehetseges szalat lehet kovetni. Igy egy tortenet elvileg tobbfelekeppen is megnezheto, es tobbszor kell megnezni, hogy az osszes esemenyt lassuk.
ps: En anno osszeraktam egy hagyomanyos osztott kepernyos sztereorendszert egy fejre rogzitett tukor segitsegevel, de ott meg nagyon pontosan kellett a monitor kozepenek a vonalaban ulni, hogy a kep stabil legyen. A mai megoldasok sokkal jobbak, mivel a szuro magaban a monitor feluleteben van, tehat nem tud elmozdulni a kephez kepest. Az uj megoldas a 80-as evek gyerek vonalzoira hasonlit, ahol a betekintesi szog fuggvenyeben lehetett latni vagy az egyik vagy a masik kepet. Ha pont szembol neztuk, akkor az egyik szem az egyik kepet, a masik a masikat latta. Ha ezt a vonalzot kicsereljuk egy ugyanilyen szuroju lcd-re, akkor az emberek egyik szemukkel a sztereokep ket kepe kozzul az egyik kepet a masikkal a masikat latjak.