2. Önmagában talán nem akkora gond az, hogy az X360 DVD-vel dolgozik. Azonban a M$ nagyjából 3 DVD-ben maximalizálta, ameddig a fejlesztõk gazdálkodhatnak. És emiatt nem 1X volt már vita is az anyacég és a fejlesztõk között. Végül elõfordult az is, hogy meg kellett kurtítani a játékokat (pl.: Id - Rage). Már most látszik, hogy a textúra minõségben, vagy átvezetõ animációkban esetenként csökkentett minõséget kapnak az X verziók. Szal valszeg olyan nem lesz, hogy valami multiplatform játék nem jelenik meg X-re, hiszen még Wii-re is kiadnak ua. névvel multiplatform címeket, de esetleg nem fognak ragaszkodni ahhoz a fejlesztõk, hogy megpróbálják pixel pontosan azt hozni, mint a PC vagy esetleg a PS3 verzió.
3. Jelentõs különbség van a két gép hardvere között, ráadásul a fejlesztõ környezetben is. Az X360-hoz a M$ viszonylag magas szintû (programozási szempontból) DirectX alapú fejlesztõ-rendszert adott. Ezzel szemben a PS3 fejlesztõi hardver közeli programozást kénytelenek csinálni. Az X fejlesztõ környezetével könnyen, gyorsan produkálnak olyan programot, amit a PS3-on sokkal több munkával tudnak elérni, ráadásul X-en ehhez a hardver mélyebb ismerete sem szükséges. Azonban ez hosszútávon a PS3 elõnyére válhat. Amikor már elég sok ismerete lesz a programozóknak a hardverrõl, akkor sokkal mélyebben ki tudják használni, ami sok tekintetben ráadásul jelentõsen erõsebb az X-nél. A GPU textúra kezelése PS3 esetében a korábbi generációhoz tartozó hardver ellenére jobb, jelentõsen nagyobb sávszélességû memória áll a programozók rendelkezésére, a cell is gyakorlatilag tényleg úgy mûködhet mint egy 6-7 magos processzor. Ráadásul bizonyos mûveleteket nagyon hatékonyan tud végrehajtani, ezért gyakorlatilag egy második kisebb grafikus processzorként is funkcionálhat.
Az X 720p felbontásig esetenként jelentõsen szebb képet tud produkálni (a hardver miatt), azonban pl a 3D-re (amiben a jövõben esetleg nagy jelentõsége lehet) a jelenlegi hardver nagyjából képtelen, legalább is olyan minõségben, mint a PS3.
Az X multiplatformok esetében megmutatkozó elõnye, a könnyebb programozhatóságnak, annak hogy 1 év elõnnyel indult, és a M$ által a kiadók-fejlesztõk felé mutatott jelentõs támogatásának köszönhetõ. Amennyiben a címet PS3-on kezdik fejleszteni, vagy kicsit több munkát fektetnek a PS3 változatban akkor valszeg azon fog jobban kinézni.
Azonban az X fejlettebb GPU-ja általában magasabb poligonszámot, összetettebb objektumok megjelenítését teszi lehetõvé, ráadásul képes az un. mesh instancing-ra, amivel roppant látványos erdõt, embertömeget, akármit lehet varázsolni.
Ebben valszeg soha nem fogja a PS3 grafikailag utolérni az X-et.
Ennek ellenére elmondható, hogy a PS3-ban még rengeteg lehetõség van, az X360 nagyjából kifutotta magát.