Ja, persze, de mint írom ugye a PS3-nak kb 2X akkora memória sávszélessége van, a rémhírekkel ellentétben a cell spu-jai általános feladatokra is használhatók, szal vagy 2X annyi mag áll a programozók rendelkezésére. A GPU-ja tényleg gyengébb, de nem mindenben, pixelshader mûveletekben lenyomja az X-et. A cell-lel megtámogatva, viszont úgy tûnik jóval látványosabb grafikát tud produkálni, mint az X.
Szal hiába a multiknál a nüansznyi elõny, ha a generáció legszebb exkluzív játékai a PS3 oldalon vannak. Akit meg az izgat, hogy egy multiplatform cím milyen gépen a legmutatósabb, az vegye meg PC-re!
X hiányosságai:
- BD hiány, tárhely miatt.
- Nem sztenderd a wincsi, így a program fõ részét sem lehet felinstallálni, csomó azonos fájlnak kell lennie a DVD-ken, ami még jobban csökkenti a rendelkezésre álló helyet.
- Gyenge HDMI (3D-re alkalmatlan).
- Egyesített memória architektúra GPU + CPU közös memóriát használ. (Ha akarnák se tudnák olyan szinten használni a CPU-t, mint a PS3 cell-jét).
- Nem hátrány, de egyre kevesebb elõny, hogy a GPU mellé integrált beágyazott RAM csak 720p-ig jelent megoldást AA szempontból, merthogy csak ekkora képek férnek bele. Nagyobb felbontásnál, vagy a 3D-nél már máshova kell tenni, máshogy kell az AA-t megoldani itt is.
Mellesleg a CPU-ja gyakorlatilag a cell lebutított változata, merthogy gyak megegyezik a cell általános magjával, de hogy elég pówa legyen ezt megháromszorozták. Így viszont "csak" a cell lényegét adó spu-k maradtak le.:)
Az X CPU-ja, gyakorlatilag a cell fejlesztésének mellékterméke. Szal mitöl is modernebb meg klafább?