"Bár igazság szerint nem látjátok azt, hogy azáltal, hogy egy a normál, általános magokkal rendelkezõ CPU-tól eltérõ, a GPU-khoz is hasonlító processzort raktak a gépbe, sokkal nagyobb flexibilitást adtak a rendszernek viszonylag költséghatékonyan."
Pont az ellenkezõje igaz, nem is tudom, hogy vagy képes ilyet leírni... Van egy méregdrága processzor, ami igazából egyfajta feladatra nagyon jó (stream processzorként használva), egyébként meg az egyetlen gyenge PPC magjával harmatos minden másban. Az X360 3x2 általános célú hardver threadje sokkal flexibilisebb és olcsóbb megoldás.
"Vegyünk pl egy stratégiai játékot, ahol nagy számítási teljesítményre, de sokkal összetetteb kódra, elágazás vizsgálatra van szükség, általában gyengébb grafikai megjelenítés mellet. A cell ezt is el tudja látni, amíg azért ilyet nem igazán lehetne hatékonyan a GPU-ra átírni."
Miért is kéne GPU-ra átírni? A mai játékok többnyire nem CPU limitáltak, fõleg a többmagosak. Ráadásul ilyen általános célú feladatoknál a CELL egyáltalán nem gyorsabb a hagyományos processzoroknál, sõt... Igazából a legtöbb játéknak nem is igazán lenne szüksége az SPU-kra, ha nem kéne besegíteni velük a gyenge RSX-nek. Esetleg még nagyon intenzív fizikai számításoknál jöhet jól az SPU-k használata, de igazából arra is elég lenne +1 PPC mag.
"A PS3 átlagos kiaknázható teljesítménye tehát az X fölött van, miközben 1-2 éven belül elõállítási költségei a töredékére esnek."
Nincs fölötte, és az X360 elõállítási költsége ugyanolyan ütemben, ha nem gyorsabban csökken... elég csak ránézni a két konzol árcédulájára.
"Nézzük meg mikor jön PS3-ból a slim verzió és mikor az X360-ból, ha lesz ilyen egyáltalán."
Ha az X360-ból nem jön, az csak azért lesz, mert az MS továbblép az új generációra (nagyon helyesen, mert röhejes a gondolat, hogy ezekkel a konzolokkal kéne kihúzni még 10 évet a HD érában, amik még a 720p-vel is szenvednek...)
"Viszont a kiadók/fejlesztõk szempontjából üzletileg jelenleg még mindíg nem biztos, hogy ideáls a dolog."
Fõleg, hogy a Sony SDK-i messze elmaradnak a Microsoftéitól... Amúgy kb. mindegy, a fejlesztõ arra fejleszt, amire fejlesztenie kell, max. a hardverhez butítja a cuccot.
"A jelenlegi olcsó hardverek esetében sokkal ideálisabb lenne egy erõs CPU, meg egy erõs GPU, sok memcsi aztán csókolom.
Ez a PC-nél így is mûködik, és valahogy így készültek a Boxok is."
Nem is értem mi ezzel a baj... Egy autóhoz is kell egy jó karosszéria, jó futómû, meg egy erõs motor. Persze biztos lehetne más úton is elindulni csak ne csodálkozzunk, ha szar (se) lesz belõle...
"Mint írtam, külön külön erõs a rendszer, egész addig amíg el nem avaul, de aztán gyak nem tudod az egységeket redundáns módon használni, nem tudod támogatni az egyikkel a másikat, ha az kifogyna a szuszból"
Ez azért nem teljesen igaz. Az igazság az, hogy egy jól megtervezett hardvernél ennek nincs értelme, mert minden elem egyszerre éri el a teljesítményének a határait a saját feladataival. Az, hogy a PS3-nak a GPU-ja már a megjelenésekor elavult volt, és emiatt az SPU-kkal kell trükközni, az nem redundancia, hanem komoly tervezési hiba. Fõleg, mert ezek a trükközések a közhiedelemmel ellentétben nem hoznak komoly teljesítménynövekedést, csak épp hogy versenyképessé teszik némileg a konzolt a felannyiba kerülõ konkurensével szemben.
"Persze ez egy tanulási folyamat és a kiadók/fejlesztõk részérõl is erõfeszítéseket követel, amit ha elég gépet adnak, kialakul a megfelelõ bázis, meg is tesznek."
Nincs mit tanulni, a developerek (fõleg a first party-k) a konzol megjelenését követõen szép lassan összeszedték azokat a trükköket, amivel az SPU-k tehermentesíteni tudják a GPU-t valamelyest (ebbõl lett a Playstation Edge). Onnantól, hogy ezek némelyike a mérések szerint 1-3%-os teljesítménynövekedést eredményez, látható, hogy nagy áttörésre nem kell számítani...
"Ezek egymásra épülõ lépések, amelyeket a Sony valszeg ugyan úgy megtervezett, mint a gépet."
Nem, semmi tervezettség nem volt. Miután kiderült, hogy mennyire versenyképtelen a HW, fogták a first party-k által használt SPU trükköket, összeszedték pánikszerûen egy library-ban, és odaadták a third party-knak. Így elérték, hogy ezekkel az 1-2-5-10%-os teljesítménynövekedést adó trükkökkel alulról súrolja a gép teljesítménye a riválisét. Innentõl meg mindenki néz ki a fejébõl hülyén...
"Ezért röhejes az a kijelentés, hogy a PS3 ellettqrva, úgy ahogy van!"
Pedig bizony nem kicsit lett elkúrva...
"Aki ilyet mond, az nem látja azt, hogy itt nem egy ballágási búcsú megszervezésérõl van szó, ez annál sokkal bonyolultabb, és akik ezt szervezik nem kezdõk a szakmájukban, mondhatni a Sony nem ma kezdte az ipart."
Pont ezért szomorú, hogy ennyire futotta tõlük. Gondolom mindenki emlékszik az X360 megjelenése utáni (valahol jogos) fanyalgásra, a fél-nextgen címkére, stb... Akkor mindenki a Sony-tól várta a megváltást (én is), amire a vad 'szuperkompjúter' marketingjük még rá is tett egy lapáttal. Innentõl azt hiszem már az is röhejes, hogy egyáltalán felmerülhet a kérdés, hogy melyik konzol az erõsebb...
"De végül is. ha a mai PC-s szintet nézzük akkor az X-ben levõ hardver kis jó indulattal max az átlagos kategóriába kezd visszacsúszni."
Így van. A PS3-al együtt. Ahogyan a PS2 is ezt tette 3 évvel a premierje után (sõt...)
"Gyak már most is "hekkelni" kell a Boxot is ugyan úgy mint a PS-t, csak ott sokkal kevesebb lehetõséged van erre"
Nincs lehetõség "hekkelni", ahogy PS3-on sincs. Legalábbis nem olyan formában, ahogy Te elképzeled. Ezért sem fog 10 évig kitartani ez a generáció, vagy ha mégis, az elég szar lesz nekünk...