az volt akkor az alapkoncepcióm, hogy aki ide eljön, az nulla tudással kezd; ezért volt 6 (vagy 7, már nem emlékszem :D) elméleti elõadás, hogy akit érdekel a dolog, megtanulja az alapokat; ezért kezdtünk pszichoakusztikával, utána jelvezetés, jelszintek, stb.; és mikor megvan a technikai és "emberi" alap, akkor tértünk rá az eszközökre; külön elõadás volt mikrofonokról, keverõpultokról, élõ és stúdiós keverés, stb; és ezután volt egy olyan lehetõség, hogy az egyik koleszos koncert elõtt a hallgatók lejöhettek megnézni, hogy kezdõdik egy koncetre a bepakolás, hogy kell mikrofonozni, kábelt elvezetni*, iletve hogy történik a beállás.
Mint írtam, a gyakorlatot csak úgy tudod megtanulni, hogyha csinálod :) Egy ilyen elõadáson megtanulod, hogy egy pl. kompresszor mit csinál; de hogy egy pl. FocusRite vagy DBX kompresszort hogy kell kezelni, az már más tészta :)
Amúgy amikor Barnával beszélgettem, rákérdeztem, hogy az õ szakmájukban mennyire érzõdik a hanghordozók eladásának a visszaesése; és sajnos az van, hogy a kisebb stúdiók sorra zárnak be; mert a felvételi árak egyre nõnek (ugye igyekszik mindenki beszerezni a legjobb eszközöket), viszont mivel egyre kevesebb CD-t adnak el szerte a világon, kevesen készítenek jó minõségû stúdióalbumot. Barna szerencsére még abban a helyzetben van, hogy õ megél a munkájából, de õ sem válogathatja meg, hogy kinek készít felvételt.
Visszatérve az elõzõekre, ezért is kell valami alapszakma, mert kezdõként ma már nagyon nehéz ebbõl megélni.