Én itt nem az ellenségek viselkedésére gondoltam hanem az események scripteltségére. CoD4-ben például ha betanulsz egy pályát akkor csukott szemmel is végig tudod tolni.
Az ellenfelek ugyanonnan bújnak elõ ha a egy láthatatlan vonalat átlépsz vagy özönlenek ezresével megállás nélkül egy bizonyos pontból amíg szintén át nem lépsz egy láthatatlan vonalat. Például az elsõ Marine küldinél amikor lemész a lépcsõn ott lesz egy fickó aki közvetlenül az ajtóra néz és azonnal tüzet nyit amint meglát másik kettõ elfut mögötte ha nem lövöd agyon õket akkor soha nem is látod õket többé. Aztán ha bemész abba a szobába jobbról lesz egy fickó a láda mögött ha kilövöd és egy kicsit elõre sétálsz az elõtted lévõ ajtón kijön egy másik fickó meg ha nem dobtál be egy gránátot a mögötted lévõ ajtón mielõtt aktiváltad a triggert akkor onnan is megpróbálnak hátba lõni. Aztán bedobod a flasht a következõ szobába kilõsz két-hármat de a csapattársak addig be nem teszik a lábukat amíg le nem lövöd a lépcsõknél lévõ terroristát. És még sorolhatnám.
Látod egyszer-kétszer végigtolod aztán már nem tud újat mutatni mivel nem történhet semmi meglepõ és az egész játék egyfajta rutinná válik.