Amint az ültetvényre kerülsz jönnek, hogy a kormányzó felesége beteg. El kell menni a városba, ahol megvizsgálod a nénit szépen. Aztán orvosságért kell menni a dokihoz. Elõtte kérj pénzt a férjétõl, lehetõleg a maximális 2500 piasztert. Ha szemben állsz a kormányzó házával az egybõl balra lévõ házba bemenve beszélni kell az ott lévõ emberrel. Majd ha kijössz a doki azonnal megszólít. Megkapod az orvosságot és mehetsz is vissza. Meggyógyít, öröm és vidámság. Azután menj a kocsmába és beszélj a kocsmárossal aki elmondja, hogy a doki a kivehetõ szobában van. Odamégy, beszélgettek kialakul a szökési terv. Vissza az ültetvényre beszélj a játék elején is látott ujjatlan inges haversráccal aki egyébként a navigátorod lesz késõbb. Ezután 3 rabszolgával is beszélni kel még. Lesz két jól öltözött a többi rabszolga között akivel beszélni és lesz egy harmadik aki egy kis házban lesz az ültetvényen. Ekkor mindháromtól megkapod az elvégzendõ feladatot ami a feltétele annak, hogy veled menjenek. Ezután beszélni kell Bishoppal, aki a kékeszöld házban van az ültetvényen. Megadja a fickó nevét aki meg akarja venni az egyik rabszolgát. Ekkor elmégy a kocsmába ahol ha bemégy az ajtótól közvetlenül balra lévõ fickóval beszédbe elegyedsz. Leülsz vele egy ivóbajnoksára és miután fizettél egy kört elkezdesz érdeklõdni. Megandja az ember nevét. ( Watson vatgy Weston ha jól emlékszem. ) Ezután kimégy a kocsmából és jobbra fordulsz. A következõ épület az uzsorás, majd az azt követõ ajtón bemégy és ott a fickó a szobában, a lépcsõ alatt egy ládával. Odamégy a ládához és háttal állsz neki közvetlen közelrõl. A csávó idõrõl idõre mászkál ide-oda és amikor háttal áll vagy fölment az emeletre, akkor gyorsan kipakolod. Meg is van 6000 piaszter. Elsõ ember kész, ugyanis a fickó már nem tudja megvenni. Innen ha visszamégy a balra lévõ uzsorázshoz a kis házikóban lévõ rabszolgának 5000-ért ki is fizetheted a tartozását. Második ember kész. Vissza a kocsmába és beszélgetni mindenkivel amíg egy fickó nem ajánlja fel, hogy lenne egy meló amiért fizetne és ad némi cuccot. Ez lesz a gyûrûs buli. Elõbb leírtam, hogy az mi így ezt most bemásolom ide: "Ha nem kezdesz bele a fegyver beszerzésbe akkor a kocsmában az emberek között lesz egy aki arra kér, hogy lopd el a kormányzó feleségének a gyûrûjét. Ekkor nem tudsz bemenni hozzá, hanem menj el a doki házába (egybõl balra a kormányzótól) ahol kapsz még gyógyszert amit elvihetsz neki és így már beengednek. Ekkor ha bemégy magától odaadja. Ott lesz mögötte a kis asztalon. Ezt a kocsmában lévõ fickónak odaadva kapsz még 3000 piasztert." Ez a csóka nem mindig van a kocsmában, de egy idõ után megjelenik.
Ezután jön a trükkös rész. Egy fickót kell elintézni aki vagy a kocsmában van vagy a bordély ház felsõ szintjén. Mindkettõ más megoldást igényel. Elmondom hogyan csináltam meg.
Bordélyház: mielõtt bemégy lemented a játékot. Fölmégy az emeletre és elkezded kinyitogatni a ládákat és ha van benne kard akkor fölveszed, ha nincs akkor load game és ezt addig amíg nem lesz. Három próbálkozásból egyszer eddig nekem mindig volt. Ha ez megvan akkor F2 és az itemeknél kiválasztod a kardot és equip. Ha ez megvan levágod a fickót és elveszed tõle az újabb ezer aranyat. Ha kimégy jön egy katona és ha nem ellenkezel akkor simán elveszi a kardot és mehetsz tovább.
Kocsma: Ha itt találod meg akkor sokkal nehezebb a helyzet. Nincs kardod és nincs doboz a kocsmában. A kocsmával kb szemben van a Store. Odamégy és mielõtt bemégy, mentesz. Van itt is két doboz és anélkül, hogy lebuknál átkutatod õket kardot keresve. Az eladó idõrõl-idõre hátat fordít és pakolászik a polcon. Ha semmi fölmégy az emeletre és itt is van 6-7 doboz és egy õr. Ez is idõrõl idõre megy egy kört és amíg háttal van tudsz kutatni. Ha hozzászólsz akkor hamarabb elindul a körére. Ha nincs kard akkor load game és újra. Ha megvan akkor jön a trükk. Kirohansz és egybõl el balra, majd megint balra. Így jobb oldalra esik neked az orvos háza és a kormányzó épülete. Elfutsz egészen addig ahol jobbra fordulva az utcán szemben kimehetsz a városból egy másik kapun a dzsungelbe, de nem jobbra, hanem balra fordulsz és bemégy abba a kis bemélyedésbe ameddig tudsz. Nemsokára utolér az a tiszt aki el akarja venni a kardot. Na most ezt le kell vágni de gyorsan. Azért kell idejönni, mert itt nem nagyon mászkál senki és nem is látja senki és itt ha kinyírod CSAK ezt az egyet akkor ha jól csinálod nem jön segítség és nem ugrik rád az összes katona. Amíg viszont a párbeszéd nem történik meg addig MINDEN ajtó/kapu zárva lesz elõtted. Ezek után már csak el kell menned a kocsmába és levágni a fickót és az ujjat és az 1000 piasztert elvenni. Ha ezután kijössz egy újabb katona jön a kardért amit adj szépen oda neki és nincs is probléma.
Ezek után vissza az ültetvényre is mindhárom rabszolgával közlöd, hogy megcsináltad amit kértek és õk mondják, hogy jönnek veled. Ekkor beszélsz a szõke hajú ujjatlan haversráccal aki megörül a dolognak és szól, hogy szerez fegyvert te meg menj a hajóért. Mehetsz a kocsmába és beszélj a dokival a szobában aki ad 18.000 piasztert a 25 helyett. Ekkor mivel rabszolga nem vehet hajót keresni kell valakit aki igen. A kocsmában kérdezgess embereket és ha megvan aki megvenné akkor add oda a pénzt. ( megtörténik automatikusan ) Nekem volt olyan, hogy nem volt ott a fickó de addig elmentem körbe a városban és minden házat szisztematikusan kifosztottam ( persze észrevétlenül mert ha nem akkor baj van ) és mire visszamentem ott volt a fickó, szóval idõvel biztosan megjelenik. Ekkor már nem emlékszem hogyan de valaki szól, hogy az ujjatlan ruhás gyereket elkapták a szervezkedés közben. A legbiztosabb, ha elindulunk az ültetvényre és útközben szerintem megszólítanak. Na ekkor vissza kell menni és a farakások mögül fölvenni a fegyvert. Vigyázat, minden katona az ültetvényen nekünk jön. Elmondom hol a fegyver de ez nem biztos, ugyanis emlékezetbõl megy. Ahogy beérünk az ültetvényre, bemegyünk a kapun és futunk az úton. Forduljunk mi is az úttal egybõl jobbra, majd amikor elérjük a házat ami pont velünk szemben van és elzárja a továbbhaladást balra fordulunk és elfutunk az út végéig. Itt jobbra a farakásokhoz be tudunk menni és itt van a láda bent köztük, benne egy pár cucc és a kard. Minden katonát le kell vágni. A legjobb, ha ide becsalogatva bánunk el velük ugyanis itt csak egy fér hozzánk egyszerre. Ha ez megvan akkor a víz mellett a kalodánál beszéljünk az haversráccal majd futás vissza a városba. Itt minden katonát le kellene vágni ha egy mód van rá, közben szintet is lépünk ha minden igaz. Basic defence perket érdemes fölvenni. Ha a kocsmaajtóval szemben megállunk akkor jobbra van a hajógyár. Na ott menjünk le a homokos partra és jó nagy ívben balra úszva a gerendákon amik a vízbe lógnak ( gondolom ez a sólya amin a hajót a vízre csúsztatják ) menjünk be a srácokhoz az épületbe. Párbeszéd, majd ússzunk a kikötõben horgonyzó fregatt túloldaláig ahol a pallón föl tudunk menni. Rohanjunk az elõfedélzetre és az ott levõ két spanyolt vágjuk le, eddig a többiek a hátulról jövõket föltartják. Ha kész segítsünk nekik. Ha megvan akkor a taton a viharfedélzet alatti ajtón be tudunk menni a kapitányi kabinba ahol rendezzük le a kapitányt is. MINDEN hajó kapitányi kabinjában 2 helyen lehetnek/lesznek cuccok. Ez esetben az ajtó mellett közvetlenül jobbra lévõ ládában és az ugyanebben az oldalban lévõ szekrényben. Na ha ez megvan akkor menjünk ki és beszéljünk minden emberrel a fedélzeten. 2 csóka velünk marad tisztnek akire nagy szükségünk is lesz. Az együk a félszemû másik az ujjatlan. Mindkettõre égetõ szükség is lesz. Ezután már csak a hajócsata marad hátra. Amint elkezdõdik nyomjunk F2-t. Itt a ship menüpontnál a tiszteket a bal oldalon osszuk be a helyükre. A navigátor az ujjatlan ruhás srác lesz a tüzér pedig a félszemû fickó. Mivel nemigen van ember a hajón ezért nagyon-nagyon lassú lesz a vitorlakezelés. Én ezt a következõ képpen oldottam meg. Közvetlen közel párhuzamos pályán mellé navigáltam az egyik hajónak és magam célozva ( amikor villog a piros célkereszt akkor kicsit elé és fölé kell célozni ) egy teljes oldalsortûzzel az egyiket elsüllyesztettem. El lehet így a másikat is, de ha áttöltjük kartáccsal megtöltjük az ágyókat ( aprószemû lõszer a legénység ritkítására ) akkor párhuzamosan kb hasonló sebességel és szorosan a másik hajó mellett maradva meg lehet csáklyázni. Ha levágtunk mindenkit és a kapitányt is akkor a kabint kifosztva a kis kezdõtõkénket megszerezve süllyesszük el a másik hajót. ( Cargo Transfer gombra klikkelve vagy egyenként átrakva MINDEN ÁRUT pakoljunk át. ) Ekkor mentsünk és mehetünk is ki a térképre ahol vagy franciák vagy a kalózok felé vegyük az irányt.
Számoljunk kicsit: a kormányzó ad az elején 2500 piasztert.
A gyûrûs fickó 3000 piasztert
A levágott ujjútól 1000 piaszter jön.
Watson/Weston nemtudom mi a neve. Akitõl ellopjuk a pénzt a ládából ami 6000 piaszter.
Ez 12500 piaszter amibõl ha az uzsorásnál a tartozást kifizetjük marad 7500 piaszter. Ez 500-al több, mint amennyi a hajóhoz kell pluszba a 18.000 mellé. Szóval ez megvan.
Pár dolog ami fontos: Vegyünk föl annyi embert amennyit tudunk a szükségtelen árut eladva és menjünk foglaljuk magunknak egy Brigget de gyorsan. Majd vegyünk föl egy kapitányt a kocsmában ( egyenlõre többet nem tudunk ) és ha az F2 menüben a ship menüpontnál az elfoglalt hajón ( vagy bármilyen a flottánkban levõ másik hajóra klikkelve ) megjelenik a cargo transfer menü. Itt a Swap shipre klikkelve hajót cserélünk és mi kerülünk a briggre. Na itt rendeljük hozzá a fregatthoz ( remove, majd add captain ) a fölvett kapitányt és a Port Control épületében egyszeri 30.000 arannyat kifizetve akármeddig lehorgonyozhatjuk a hajónkat de csak kapitánnyal együtt. A velünk jött 2 haversrác tudása pedig túlságosan fontos az elején. A Brigg az egy kiváló hajó harcra és mivel csak negyed osztályú hajó ( azt hiszem ) ezért sokkal kevesebb büntetést kapunk rá a kevés skillünk miatt. Nem mellesleg sokkal kisebb pénzbõl fenntartható és gyorsabb is (jelenleg), mint a fregatt. Egyébként a fregattot nem tudjuk megfelelõen kormányozni a karakterünk jelenlegi tapasztalatlansága miatt. Viszont én nem adnám el, ugyanis a legjobb fregatt amit eddig láttam. A bermudai hajógyárban még upgradelve hihetetlen erõs csónak lehet belõle. Amint a karakterünk kap ship abilities pontot azonnal vegyük föl a Naval Speed perket mert így már könnyebben utolérünk/elmenekülünk mások elõl és sokkal inkább nálunk lesz a taktikai elõny a csatákban.
Másik dolog, hogy a kalóz kocsmákban van egy ember aki jó pénzért elintézi a nézeteltéréseinket más nemzetekkel olyan 20 nap alatt. Nézzük a nations oldalt a menüben, hogy ha mondjuk az angolok a spanyolokkal háborúban állnak akkor lehetõleg ne spanyol zászló alatt hajózzunk be Port Royalba mert akármilyen haverok is vagyunk lõni fognak ránk.
Egyszerre minimum 4 mentést használjunk folyamatos rotációban, mindig a legrégebbire mentve különösan akkor, ha missionokat csinálunk.
Általánosan igaz, hogy a kocsmákban italt fizetve szinte mindig megtudjuk azt az infot a sztorihoz ami miatt megakadt, bár ezt én is mindig elfelejtem.
Nos szerintem kb ennyi. 1812 szó, soha többet nem írom le. :) Persze egyébként kitelt az idõmbõl és mivel nagyon szivatós a dolog és én is Piadone hathatós közremûködésével csináltam meg elsõ kézbõl tudom, hogy eléggé szívás az eleje. Vannak persze alternatív utak is itt-ott de ez a legegyszerûbb megoldása a Peter Blood kezdésnek. Lehetnek benne tévedések mert ez az idióta játék a multitask szót még a TVben sem hallotta ezért az ALT+TAB, mint olyan nem létezik. Vagyis igen de az ALT+F4 funkcióját látja el sajnos. Ezért emlékezetbõl ment a dolog ami saját tapasztalataim szerint igencsak mellélõ néha... :)Remélem segítettem ezzel. Ha nem akkor kérdezz nyugodtan.