kvp azert eleg eros kijelenteseket tettel amire nem tudom hogy honnan vetted az informaciot es/vagy a batorsagot. Ezt nem kotozkodeskent irom, de remelem sikerul egy kis tiszta vizet onteni a poharba.
En abban a szerencses helyzetben vagyok hogy 1 even keresztul dolgoztam ezen a projecten a Connexis ceggel - ha megnezed a honlapjukat hamar rajosz hogy mivel foglalkozik - es szoros kapcsolatban a BMW.
Az autokba epitett rendszert Comboxnak hivjak es sokkal tobb funkcioert felelos mint ahogy te emlitetted. A problema pedig nem a hardware vagy gsm hanem hogy ki fogja fogadni a masik oldalon illetve mit fog vele csinalni.
Az elkuldott uznetet Automatic Crash Notification-nek hivjak es tobbek kozott tartalmaz Vehicle Idendification Number, timestamp, GPS chain, Sensor data stb.
Hiaba kuldesz akarmilyen infomaciot ha a rendorseg, tuzoltosag azt nem tudja feldolgozni marpedig a jelen helyzet az ez. Sok helyen egyaltalan nem kepesek sms-t fogni. Itt most nem a legmodernebb rendor orsrol van szo, hanem az Europai Unio osszes rendorse kozzul azzal a 50-60% amelyik nem kepes fogadni es azt hiszem azzal egyetertunk hogy emergency call-t nem lehet 100%-os lefedetseg nelkul letrehozni.
Ennek a problemanak az orvoslasara TSP-t (Telematic Service Provider) akarnak bevezetni es maris megvan annak a 1.5 milliardnak a helye.
Tovabba arrol sem szabad megfeletkezni hogy rengeteg apro kerdes van meg tisztazatlanul pl. a kocsi mostantol tartalmazni fog egy sim kartyat, ki es hogyan fogja azt fentartani?, a segelyhivo szam "altalaban" 112 UK-ban meg mindig 999, es meg ezer apro dolog...