Hali! Tuti velem van a baj (tudom, jól kezdem, bocsesz), de én lac111-el értek egyet a középsulis képzés terén. Ez az egyik! fõ probléma talán. Én villamosmérnöknek tanulok épp, és úgy érettségiztem emelt szinten, hogy magamnak készültem 12.ben, mert faktra nem jártam be, mivel kb. ez ment:
-Tanárnõ, ezt hogy kell megoldani/ez miért így van/segítene?
-Nem tudom. (vagy tuti a legbonyolultabban magyarázta el)
Szal ez gáááz. Tényleg átláthatatlan az oktatás, gyakran kérdem magamtól, hogy akik ezeket a rendeleteket hozzák, láttak-e már közelrõl gyereket vagy diákot?! Egyszerûen nekem sem volt meg a lehetõségem, hogy középsuliban a matekot leszámítva, mert azt jól megtanították, felkészüljek a villamosipari tanulmányokra, hogy legyen egy kis alapom legalább. Aztán most ha 1-2 tantárgyból nem jó tanárt kaptam (és még finoman fogalmaztam), akkor abból most szenvedhetek. (Tisztelet a kivételnek, azért egyik másik tanárom nagyon is tisztelem!)
A felsõoktatásban pedig KÁOSZ! Ez a legjobb szó rá. Viszont egy picit sértõ volt, hogy (IT területen nem vagyok otthon) szakmérnökképzést így lehúzta (magamra vettem bocsi), mert azért egyik-másik mérnökképzésünk igen csak világszínvonalú, ha meg egy amerikai mérnökhöz hasoníltjuk, akkor minimum géniuszok. Minden szentnek magam felé hajlik a keresztje ugyebár:P
Szóval tényleg lenne mit csinálni, halalkának is igaza van azzal az oldallal kapcsolatban. A politika pedig teljesen a rossz irányba megy.
Tisztelem ezt a kezdeményezést, és remélem lesz is belõle valami elõrelépés!