Hát nekünk nem _kellett_ megtanulni programozni, hanem végtelenül _hasznos_ volt. Texas Instruments TI-89 és 92 nagyon überbrutál, néhány ZH-t kiszámolt helyettem. Persze a programokat mi írogattuk rá, vannak elég használhatóak. Mátrix-elmozdulásmódszer, erõmódszer, ilyesmik. Amik sablonosak, de el lehet számolni. Na az ilyet majd mindet leprogramoztuk. Volt Geotechnikából olyan ZH is, ahol csak a végeredményt kellett közölni. 2 perc alatt kész voltunk vele, aztán vártuk, hogy emberi erõvel mikor lesznek kész... :)
Helyenként túltoltuk, pl függõhíd statikáját számító programot megírtuk, csak a 4 ismeretlenes 4 egyenletet tartott neki 20 percig kiszámolni. Akkor gondoltunk bele, hogy ezt talán ZH-n nem _gyakorlati_, számolós feladatként fogják kérni... (Aztán nem is úgy kérték, az egész számításból egyetlen képletet kérdeztek meg)
Meg írtunk rá tankos játékot ilyen Artillery Duel vagy Scorched Earth stílusban.
Házikat is úgy csináltuk meg, hogy összeültünk 2-3an, brainstorming, egyikünk írta MathCADbe, másik nézte a gyakorlati útmutatót, harmadik meg rajzolta az ábrákat, aztán olyanná rittyentettük a mathcad cuccát, hogy elég legyen néhány helyen, lehetõleg a csak bemenõ adatokat kelljen módosítani. Igaz, hogy így kb másfél-kétszer tovább tartott, mint csak simán végigcsinálni a feladatot, mert egy csomó választási lehetõséget, a geometriabeli eltéréseket, meg gyakorlatilag az összes szóba jöhetõ adatra fel kellett készíteni a programot. De legalább csak egyszer kellett összerakni jól, aztán kinyomtatni többféle adatokkal.
Szóval ez annál, hogy kézzel írogassak, számoljak, rajzoljak összehasonlíthatatlanul egyszerûbb volt.
Infó órákon nagyjából lófaszt nem tanítottak programozni, a legtöbb ember fel sem fogta, hogy mit-hogy-miért. Copypaste papírról/tábláról monitorra, azt' annyi.