a tömeg/lóerõ arány gyakorlatilag lényegtelen, tekintve, hogy ez a motorra vonatkozik és nem az egész autóra. hogy a motor 30kg-al könnyebb, mint hasonló teljesítményû benzines társa, az persze marha jó, de nem túl sokat számít egy 1200kg össztömegû autónál. és akkor a mûanyag mágnesekkel még 2kg-ot lehet spórolni. hurrá! :)
a hatásfoknál szintén, mint már elöttem is írták, nem ugyanaz a kiinduló anyag. az elektromos áramot már valahol elõ kellett állítani elõzõleg, és az sem 100%-os hatásfokú volt... (sõt, jó ha 60-70%)
ezzel szemben az elektromotor rövid idõtartamokra, üzemszerûen is túlterhelhetõ, ami a belsõégésû motorokra gyakorlatilag egyáltalán nem igaz.
elég lenne 60lóerõs autó, mert ha a helyzet megkívánja ki tudsz venni belõle 200lovat is pár másodpercig (mondjuk egy elõzéshez), a motor károsodása nélkül. ugyanez belsõégésûnél a motorblokk gyors amortizációját vonja maga után :)
aki próbált már troli legyorsulni (úgy, hogy õ nem akarta) az tudja mirõl beszélek :-D