"Mozdonyokban miért dízel + elektromotor párost használnak szerinted? Mert gazdaságosabb mint a bnezines, nincs gyújtógyertya, egyszerûbb a motor felépítése, kevesebb alkatrészbõl áll...ami elromolhat el is romlik, és ezt nem viccnek szántam, örülök, hogy ilyen jól szórakozol rajta. Metró, troli, villamos biztos viccbõl lett kitalálva, mert olyan hülyék ezek a mérnökök miértnem benzin motort tettek beléjük. A hajók, miért nem benzinmotorral mennek meg a kamionok?"
no komment....
mozodony azért használ dízelt meg áramot, mert a dízel meg a villanymotor tud akkora nyomatékot leadni, hogy azt a batár súlyt elvigye. Ilyen szempotból az elektromotor a legjobb megoldás, viszont sok vasút nincs ellátva elektromos hálózattal ide kell a dízel. kamion, hajó detto. Benzinmotor erre nem alkalmas.
(vicces lenne egy olyan szitu, amikor a mozdonyvezetõ a pesti intercityt visszapakolja kettõbe, hogy erõtartalék keletkezzen
)
Amúgymeg hogy a cikkhez is hozzászóljak, az a 7000 dolláros hibrid támogatás jöhet :)