Belegondolok, hogy 30 éve épp valami nagy olajválság közepén voltunk és a köolaj ára az egekbe szökött, ami születése elõtt kinyírta a szuperszonikus személyszállító repülõgépek korszakát és valszeg a magán cégek által finanszírozott polgári ûrrepülésnek, az egész ûriparnak is ez tett be.
Szal eltelt 30 év, kiderült, hogy olajunk még mindíg van még vagy 30 évnyire elegendõ a jelenlegi szinten, de közben mindenki nekiállt komolyan gondolkozni azon, hogy a közlekedést más alapokra helyezzék át.
A városi közlekedést mondjuk 30 évvel ezelött is át lehetett volna elektromos alapkora helyezni. Az ingázásokhoz ugye nem mennek az emberek pár 10 kilométereknél messzebb, azt meg az akkori aksik is bírták volna. Na mindegy.
Ez csak azért fontos, mert ha az autók nagy része elektromos hajtással megy, akkor a repüléshez, ûrrepüléshez még jó sokáig elegendõ fosszilis üzemanyagunk lenne. És ezért nem kéne az olaj áránaknak az egekben tartózkodnia a repülõk és rakéták helyett. Mert a kerónál még jó sokáig nem lesz nagy energiájú, kis térfogatú, biztonságosan kezelhetõ üzemanyagunk.
Jelenleg egy nagy pénzügyi válság közepén ülünk kb fél évvel a rekord magasságú olajárak után, amikor mindenki azt mondta, hogy szokni kell a gondolatot, mert soha az életben nem lesz már olcsó az olaj.
Én bizakodok, kellemes kis karácsonyi ajándék ez a szûzfelszállás a repülés kedvelõ embereknek.:)))