szerintem semmi gond nem volt az eddigi 3 resident evil filmmel. ha 3 filmen keresztül egy sikátorban szaladgálna a fõhõs, akkor a 20. percben megunná az ember. a játék hangulatát 90 percen keresztül biztosítani egy filmben lehetetlen, úgy hogy nem interaktív a mozi, hanem csak befogadja a nézõ a film vizualitását. ezért aztán tettek hozzá egy jó adag _mást_.
nem voltak benne olyan dolgok, hogy a kommandós azt mondja váljunk szét, meg kevesen akartak hõsök lenni, kevés idegesítõ klisés dolog volt csak a filmekben. nekem például tetszik, hogy nem CG-vel akarnak elkápráztatni, hanem szigorúan a történetet nézve, hasonlít a régebbi krimikre, tehát hogy a cselekmény nem ül el a film közben, hanem több kisebb-nagyobb történés életben tartja a filmet és közben vannak az értelmi szálak. a mai filmekre jellemzõ, hogy nagy lapos nekikészülés, már mindent kikövetkeztethet elõre a nézõ, aztán egy CG orgia a végén és fin. és ettõl kb 30 másodpercben összefoglalhatóvá válik egy film.
egyetlen egy dolgot hiányolok ezekbõl a resident evil filmekbõl. ugye a játékban az igazán rémisztõ hangulatot az keltette, hogy fix kamerapontok voltak - nem lehetett mindent látni. a filmekben ilyesmi nem volt. tehát mindig volt olyan, hogy akár 4 másodpercig is mutatták az ipari kamerát, hogy felvillan a kis piros fény az aljában, de hogy mit lát az ipari kamera és ezzel együtt mit lát a kaptár - az a holo-kislány - azt soha. mint ahogy kemény 50 másodpercre megcsinálták a doom filmben az fps hentelést, ugyanígy bevághatnák néha, amit az ipari kamera lát. timestamp és zónainformáció a sarkokban, itt ott homály is és azt látni hogy jönnek a valakik a folyosón, az egész kissé halszem effekt szerûen, mint ahogy az ûrodüsszeiában hall 9000 látott, aztán a kamera holtterébõl beszabadul egy szörny, elkezdenek lõni, CG rásegítés, aztán a köv ipari kamerán csak azt látni, hogy lõ maga mögé a kis vörös és sikoltoznak és ahogy közeledik a hörgés, úgy egyre több bél és egyéb belsõség fröccsen a kamera látómezejébe.. amikor másodszor alkalmaznák ezt a perspektívát, a mozinézõ még akkor is maga alá szarna, ha kis hörgõ hangok után az egyik leszakadó mennyezetdarab mögül a motkány kerülne elõ, amint épp üldözi a diót.. de még csak hasonló sem volt a filmben. sokkal jobban hasonlítana a pc hangulatvilágára ha félelmetes (bizonytalan) lenne a szitu és nem pedig az, hogy "teljes totálból mutatják a szörnyet, amint folyik a nyál a szájából, meg a szeme a szemüregébõl és az egész félelem-érzet arra épül, hogy rögtön a moziban mellettem ülõ pop-cornos zacsijába hányok, ha még 1 másodpercig mutatják a teljes mozivásznat betöltõ foszló-rothadó élõhullát".