Az igazi SE5a-n volt trim! Legalábbis a magassági kormányhoz. Sõt, volt rajta vmi komolyabb irányzék is (Aldis sight néven emlegítik, nemtom pontosan mi az), nem csak sima kereszt:
Ami nagyon zavar még, hogy az SE5a motorja megy a legkönnyebben tönkre zuhanórepüléskor. Öt másodperc alatt ki lehet nyírni! Ez több okból is nagyon zavaró:
-minden irodalom és korabeli beszámoló a kiváló zuhanóképességét dícséri.
-a korai SE5-ösök eredeti Hispano Suiza V8-asokkal épültek, és vmi fogaskerék áttételen keresztül volt meghajtva a légcsavar. Ez rendkívül megbízhatatlan konfig volt, állandóan tönkre ment vmi, a pilóták szidták az vadonatúj gépeiket mint szódás a lovát. Ezután a Hispano motor angol licencváltozatát építették be, és ami még fontosabb, elhagyták az áttételeket, és közvetlenül a fõtengelyre rakták a propellert. Így már megbízható lett a gép, ha jól tudom innentõl SE5a.
Ha a Hispano motoros korai SE5 lenne a RoFban, attól elfogadnám ezt a könnyen szétpergõ motort. De ez elvileg az 5a, az "Acemaker"...
Bár lehet hogy játékegyensúly miatt csinálták ilyenre. Gondoljunk bele, hogy milyen lenne trimmel és rendes motorral: 280-300-al lehetne az ellenfél mögé beesni, a trim miatt nem is kéne koppig elõre nyomni a botot - finoman célozni, aztán a visszasuhanni a magasba, vagy egy zuhanó, vagy egy 160-al tötymörgõ német gépet hagyva magunk mögött. Így is gyors gép, de ha kevésbé lenne érzékeny a zuhanásra, nagyon durva boom-n-zoom gép lenne.
Nem tudom mi a hiányosságok oka, de ha a kiegyenlített játék a történelmi élethûség rovására megy, annak nem örülnék... Ne az SE5a méregfogait húzzák ki, hanem csinálják meg rendesen a Fokker irányítását (ne ugráljon fel-le 1mm-es botmozdulatra is), és tegyék bele az erõsebb BMW motort.
Az alapból hátrahúzott magassági kormány pedig durva így külsõ nézetbõl. :(((((((