"remélem nem terjed el. ülsz otthon a hatodikon, aztán egy tanulóvezetõ beszáll a nappaliba..."
Vannak olyan orszagok ahol a videki kozlekedes joreszt csak igy oldhato meg. Ilyen pl. kanada nyugati resze, ahol a mai napig nagyon nepszeru a de havilland fele hod (beaver). Ez egy tipikus auto vagy kutyaszan potlo gep, ami barhol le es fel tud szallni. (folyon, tavon, mezon, hora, stb.) Nagyon sokan hasznaljak, mivel viszonylag egyszeru vezetni, olcso mukodtetni es nagy a raktere, mivel befer akar 2 tele olajoshordo is. Gyakorlatilag azon a videken, ahol a legtobb telepules mas modon csak tobb napos autouttal, meghosszabb vonatuttal vagy eppen csak kenuval erheto el, ez jelenti az alternativat. A gep STOL rendszeru, tehat egy folyorol akar keresztben is fel tud szallni, mivel a 6 fos gep egy vilaghaborus nehezbombazo motorjat kapta.
Mindezek mellett a repterek tobbnyire a varosok kozepen vannak, tobbnyire a folyo vagy a tengerparton. A victoriai repter pl. a tartomanyi parlament elott a hajokikoto mellett van, mig a vancouveri az uzleti negyed mellett a nemzetkozi hajoallomasnal. Mindket varosresz felhokarcolokkal van beepitve, tehat a gepek a regi hongkongi repterhez hasonloan az epuleteket es a tartalyhajokat kerulgetve kozlekednek. Ennek ellenere felhokarcolot 10 evente egyszer szokott eltalalni egy-egy gep es azok is tobbnyire a gyorsabb cessnak.
Magyarorszagon a duna belvarosi szakaszan is lehetne ilyen repuloteret epiteni. Az stol kepes gepek le tudnanak szallni a dunara, majd ki tudnanak gordulni a szarazfoldre a parkoloba. Altalaban csak 300 meter szabad vizfelulet kell a biztonsagos mukodeshez.
A cikkben emlitett repulo auto pedig a korabban belinkelt aerocar ujabb valtozata, csak a reginek jobb volt a design-ja...