én ezzel nem tudok mit kezdeni, menj be bármilyen lemezboltba és nézzél körül, és most nem a pista bácsi vinyl archivumára, bolhapiacra, bizományi vagy kisebb underground boltokra gondolok...menj be egy lemezkiadó boltjába, mit látsz? bakelit halmot vagy cédéhalmot, és hányszor több a cédé benne,mint a nagykorong? esetleg csinálj majd fényképet is róla.
fogalma sincs, hogy te azt az évi 100-400 albumnyi vinyl zenédet honnan veszed, de annyira HÜLYE abszurd PÉLDÁT KELLENE ÁLLÍTANOM ARRA, HOGY az utóbbi években mi van meg bakeliten és mi nincs, hogy ettõl inkább eltekintek.
"Szerintem alig van olyan lemez ami csak CD-n jelenik meg és vinylen nem"
most erre mit mondjak? nem mondok semmit.
"de ezt is ellensúlyozza a vinyl only kiadások"
hmmm, ami ilyen kiadás,az általában tiszta marketing, és néhány nagyobb csinnadattra (nagy sztárok puccos lemezei) kivételével kis példányszámú (vagy még kisebb szériás bluevinyl), hogy örülnek, ha azt eladják annak a max néhányszáz vagy néhány ezer fannak. ez a mennyiség külföldön nulla,nálunk már többszörös platina lemez szint lenne.
a korábbi évekhez képest ugyan nõttek a vinyl eladások arányaikban, a cd-jé meg csökkent, de a cd-éjét csak alsó küszöbrõl se közelítik meg.
és a cd azért is csökkent,mert rengetegen már csak a netrõl szerzik be a zenéket.
csak egy hülye példa, míg az angoloknál múlt évben 337 ezer vinyl fogyott, addig a CD-ékbõl 86 milliót adtak el.akkor hogyan is jön össze,amit itt vízionálsz? tehát csak az angoloknál,akik kifejezetten nívósabbak ebben a tekintetben, ott is 255cd eladásra jut 1 vinyl.
nálunk ez simán 1000-2000x szorzóra jönne ki. tehát nagyon iparkodnod kéne,hogy kirakd vinlyen a cd és mostanság már a digitális web megjelenéseket.
én nem mondtam évszámot, de mivel a világban 2006 óta is kiadtak néhány tízezer cédét,így biztos lehetsz benne, az arányok nem változtak.
"Na jó de akkor most oda lukadunk ki, hogy azt hallgatsz ami jól szól és nem azt ami jó zene? "
természetesen egyáltalán nem, tonnányi átlagos és szar minõségû kópiám van, de ha minõségrõl kezdek el beszélni vagy példálózni,akkor a legutolsók között lenne azon elõadók és hanganyagaik,akiket te itt megemlítettél.
és ugye nem várod el, hogy belinkeljek neked néhányezer nem kompresszált cédét??! hogy sok cd szarul szól,arról még mindig nem a cd (technológiája) tehet. hogy sok bakelit szarul szól,arról sem a bakelit tehet, de ne dugd már a fejed homokba, nézzél körül bármelyik fórumon,ahol tonnányi borzalmas vinyl digitalizálást hallhatsz (egészen 192khz-ig), és errõl sokszor nem maga az eljárás tehet, hanem az anyag,amit rákarcoltak a korongra és ezek akkor sem szólnak szebben,ha a lemezjátszódról hallgatnád.
az én zenei ízlésem annyira behatárolt, hogy 1947-tõl a mai napig kb. 15 fõstílusban hallgatom és gyûjtöm a zenéket, ha a meglévõ darabszámot album mennyiségben akarnám kifejezni, akkor az úgy 10ezer felettit fogna át, de ez most miben lényeges? nincs köze a minõséghez, ellenben a tapasztalatokhoz jobban bár vélhetõen sokmindenben teléjesen más zenket hallgatunk vagy gyûjtünk, tehát az élmények is másak.
én úgy érzem holt ágra vergõdtünk, ahonnan nincs tovább....szerinted majd minden cd kiadásnak van bakelit párja, és majdnem minden cd kompresszált legfõképp 2006 óta,mert te nem hallottál még mást. asszem itt ki kell lépnem az elmélkedésekbõl,mert zavart érzek az erõtérben.
Ozzy O-t sajnálom, meg azokat is,akiknek elcseszik a cédéjét,mint utaltam rá,a nagy számok törvénye alapján õk vannak többen. az sem véletlen, hogy az audiophile szektor nem tömegcsoportosulás,hanem egy szûk réteg drága játéka. ez eddig is így volt és a jövõben sem lesz másképp. ez olyan mintha rácsodálkoznék arra, hogy kék az ég és zöld a fû.... és tényleg.