Szerintem mégis az a legnagyobb gond, hogy a reaktor nem képes elég magas hõmérsékletre hevíteni a hajtóanyagot. Egy erõmûnél ez nem probléma, nem befolyásolja lényegesen a hatásfokot az, hogy több anyagot kell keringtetni, hiszen zárt körrõl van szó. A rakétánál viszont nem mindegy, milyen hõmérsékletre hevítik fel a hajtóanyagot, mert hát csak egyszer használják fel.
"Utána nekiállok akkor egy ilyen bolygóközi ûrhajózással foglalkozónak, ha erre van igény."
De még mennyire, hogy van igény!
NEXUS6:
"az egész NTR hajtómû konstrukciója szélsõségesen magas hõmérsékleti és nyomás viszonyokra lett kitalálva, egy baleset esetén sem valószínû, hogy a légkörbe belépve nagy területen szétszóródva semmisülne meg, ami nagy területen jelentkezõ sugárszennyezõdést jelenthetne."
Csak hát nemigen lehet elõre eldönteni, hogy egy balesetnél lakatlan területre zuhanjon le. Elképzelni is rossz, mi történnék, ha egy város központjába csapódna be, ez több évtizedre elkaszálná a nukleáris meghajtás további alkalmazását. Márpedig a baleseteket nem lehet egyszer s mindenkorra kizárni.