Nem tudom feltûnt-e, de ezt nem is nagy tolóerõt igénylõ alkalmazásokhoz szánták. Végfokozatnak és Föld körüli pályáról induló ûreszközökbe tervezték elsõsorban. Ott az össztolóerõ részletkérdés, mert idõ és lehetõség van bõven. Ott a fajlagos tolóerõ számít. A hajtómû tolóerõ/tömeg arány esetén a helyzet távolról sem tragikus 30:1, ami csak fele olyan rossz mint a Shuttle SSME 73:1 aránya. Indulótömegben busásan megtérül ugyanis ha Föld körüli pályáról 100t tömeget a Mars felé akarunk indítani, akkor NTR-el az indulótömeg 143 tonna, szemben a kémiai megoldásra adódó 222 tonna indulótömeggel, emellett teljesen másodlagos hogy az erre az esetre számolt NTR hajtómû tömege 4 tonnával több a kémiainál.