Az égõtérben lévõ gáz hõenergiáját a fúvóka alakítja mozgásivá. A fúvókát elhagyó gáz már nem vesz rész a tolóerõ elõállításában. Az hogy utána mivel és hogyan lép reakcióba a hajtómû tolóereje szempontjából teljesen közömbös.
Az utánégetõ tulajdonképp egy olyan rakéta amit a kompresszor etet oxidálószerrel. A keletkezett hõenergiából az utánégetõ fúvókája csinál mozgásit. Az F111-es amikor begyújtja a vészleeresztõ üzemanyagát nem nyer belõle tolóerõt, szemben azzal ha utánégetõt kapcsol. A különbség a fúvóka.
Az NTR hajtómû élettartamát elsõdlegesen az elérni kívánt hõmérséklet határozza meg. A számításokat a megfigyelt értékek alapján felállított matematikai modellek alaján végezték. Ha szerinted nem jó, akkor csináld jobban ha tudod. Érdekelnének a levezetések, mivel eddig 0 db adattal és számítással érveltél.