Már megbocsáss, de te azt írtad, hogy elképesztõen bonyolult szerkezetektõl ne várj 100%-os üzembiztosságot. Ezekben az "elképesztõen bonyolult" szerkezetekben a "filléres" dolgoknak azért illene precízen mûködnie. Az nagy blama lenne, ha nem válnának le az SRB-k a nagy tartályról az ûrrepülõgépeknél, vagy a mentõtorony a Szojúzról, ne adj isten a Szojúz részei maradnának összeforrva a légkörbe érés elõtt.
Mit jelent az, hogy a StarDust késõbb jött vissza? A hiba már benne volt. A Szojúz is késõbb jön vissza (akár fél év is lehet). Emléklszem arra az ejtõernyõtesztes videóra, amikor nyikhaj amcsi mérnök egy magas üzemcsarnokban kommentálta az egyik szonda új fajta ejtõernyõjének földi tesztjét (ami abban az üzemcsarnokban történt és nem igazán sikerült). A kérdés egyszerü: miért kell új ejtõernyõrendszert építeni, amikor már rendelkezésükre áll olyan, ami mûködõképes és az üzembiztosságát már bizonyította. De ez amerika. Itt üzleti, meg céges okokból mindig más alkotja meg újra és újra azokat a "filléres" rendszereket ami máshol már mûködött. És ennek láthatod az eredményét.
Az autós hasonlatod elég sok mindenben sántít. Azok szerintem túlélik az elsõ 30 "üzempercet".
A végére pedig: baromira nem érdekel hogy te kiket bírsz és kiket nem. Számtalan hozzászólásoddal találkoztam már ezen a fórumon, nem kis részük arrogáns, kioktató volt, holott az ember elvárná egy ilyen kimagasló természettudományos mûveltséggel rendelkezõ mérnöktõl, hogy az ne utcaszéli nyálfröcskölõ stílusban ossza az észt.