Csak a fizetõs utakhoz képest. Egyetlen elõnye, hogy benzintakarékosságra ösztönöz. Több elõnyét nem látom.
Volna viszont inflációgerjesztõ hatása, ui. a szállítás ma már hozzátartozik az életünkhöz. A munkamegosztáson és specializáción alapuló termelés "alternatívája" (naggyon idézõjelbe!) a kora-középkorra és az elõtt jellemzõ önellátó kisparaszti gazdaságokra alapuló társadalom-gazdaság. Az ezzel együttjáró életszínvonallal együtt!
A mai, igen precizen kivitelezett, igen sok alkatrészbõl álló termékeket nem lehet máshogyan elõállítani, csak erõs specializációval, ami ma már kontinens-szintû. Ez jelentõs szállítási szükséglettel jár együtt, és a közlekedés-szállítás állandó gyalázása és alázása meg fejése és tiprása semmi jóra nem vezet!
Ennek a munkamegosztáson alapuló társadalom-gazdaságnak az alternatíváját a zöldek sem tudták eddig BEMUTATNI (ordítozni, azt igen...)
Másik probléma a szándékosan magasan tartott üzemanyag árakkal az, hogy ez egy MESTERSÉGES, durva beavatkozás a piac mûködésébe, ami mostanság ugyebár nem "EU-konform", meg különben is aki a piac istenét megsérti, az sok éves irgum-burgumot kap áám!
Ha mégis beavatkozunk a piac ,ûködésébe, akkor az üzemanyag áramalésnél 100szor fontosabb megoldandó kérdésekkel kellene kezdeni (szegénység, hajléktalanság, ember-ember közti különbségek, bûnözés, lenyúlások, off-shore cégek, hazug visszaélések a legszentebb elvekkel, úgymint szabadság, egyenlkõség, testvériség, szolidaritás, irtózatos fos-sajtó megrendszabályozása.... sorolhatnám még sokáig azokat a moslékokat amiket a háttérhatalom az utóbbi pár évtizedben zúdított a nyakunkba)
Vagyis ahhoz, hogy ezt a beavatkozást megtegyük, elõször tisztába kell tenni a piac szerepét a társadalom-gazdaság mûködési rendjén belül. Erre (sajnos) még várhatunk.