Objektumorientált világban élünk, komolyabb desktop nyelvekben még egy karakter kiírásához is legalább egy osztály kell. A JavaScript-es megoldás nekem szebbnek tûnik, a HTML-es megoldás valóban csak egyszerûbb felületek megadására lenne jó, arról nem is beszélve, hogy az animálás és az effektek is megvalósítása is sokkal logikusabb, szebb lenne JS-sel. HTML-ben hogy csinálnál meg egy animálást? innerHTML-el esetleg, másra nem nagyon tudok gondolni.
Mire egy Second Life komplexitású teret leírnál puszta HTML-ben, beleõszülnél (és a SL még egy viszonylag egyszerû 3D-s világ).
Továbbá, egy JS szerû megoldás sokkal közelebb áll az OpenGL és a DirectDraw-szerû leíráshoz, mint a HTML -> egy egyszerû konverter pluginnal bármelyik épkézláb 3D szerkesztõbõl ki lehetne exportálni az objektumok adatait egy JS által felhasználható fájlba, és az olvashatóság ugyanolyan maradna, kivéve ha bináris fájlba mennek az adatok.
Szerintem egyikünk se fog nekiállni 3D-s tereket Jegyzettömbbel megirogatni.