A javascript-tel jelenleg is megoldható a 3D, XML alapú 3D leírót meg fölösleges újat kitalálni, több is van belõle mint kellene (pl. 3DMLW az GPL). VRML alapon már 10 éve is csináltak sok ezer szereplõs világokat.
Ezeket a Mozilla-nál is nagyon jól tudják. Most arról van szó, hogy OpenGL-lel támogatnák meg a dolgot, tehát általános, hardveres gyorsítás is megoldható lenne, illetve ennek köszönhetõen sokkal összetettebb 3D alkalmazásokat lehetne készíteni. Jelenleg egy javascript FPS kb. 320x200-as felbontást tud texturák nélkül egy c2d-n, különben beledöglik a hardver. Javascript "FPS" demo
Egyszerû 3D demo, ebben pedig a forgatáson kívül klikkre lebeg a ruha.
Tehát 3D van, de 2009-es színvonalat képtelenség 3D gyorsítás nélkül kihozni belõle. Ezzel együtt valószínû a fejlesztést is egyszerûsítenék, bár már most is vannak vektoros alkalmazás készítést segítõ könyvtár JS-hez.