Ha nem a mondat elsõ felét ragadnád ki, akkor látnád, hogy hány országot írtam oda, és ez a világ hány százalékát fedi le, Afrikát ki is felejtettem.
Szóval az Amerikai filmek max a világ 10%-ban sikeresek, illetve termelnek hasznot, hiszen a legtöbb országban nem jut el, vagy csak kalózkópián, az meg nem bevétel, tehát a stúdiónak nem siker.
Szerintem a kaja, meg a mozi összefügg. Popcorn, cola ismerõs-e? Úgy is hívják õket Popcorn mozi, vagy nem?
Amúgy rosszul írtam, mert feltételesen akartam írni. Japánban nem került bemutatásra a Gyûrûk Ura, egy dollárt nem hozott, mert ott az Amerikából jövõ filmeket veszélyesnek tartják, és legfõképp butának, sterilnek, érzelemmentesnek. És ritkán tesznek kivételt. Oda készülök, ezért aránylag tájékozott vagyok ebben. Ezért ökörség, amit írtál. Mint mondtam az Amerikai filmek Amerikában, és Európában (meg max Ausztrália, Új-Zéland, és még pár angol nyelvterület) jutnak el, a többi helyre sehogy se vagy alig.
Még Oroszországban is csak mértékkel, mert ott is igen komoly üzletág a kalózkodás.
Szóval vitatkozhatunk errõl, de az tény marad, hogy az Amerikai stúdió csak azt tekinti bevételnek, amit az USA-ban termelt a film, hiába hoz 3x annyit a külföldi forgalmazás le se szarják. Így a filmet maguknak gyártják, tehát az amerikai ízlésnek.
2008 két legtöbb bevételt hozó filmje A Sötét Lovag, és a Mama Mia. Asszem egyik se Amerikával volt elfoglalva, vagy arról szól. Bár elismerem, hogy a Batman az USA-ban játszódik, de nem említik sehol sem.